De Syv Søstre - 3. gang

July 16, 2020 in Norway ⋅ ☀️ 21 °C

I dag sto søstrene for tur igjen - for Zorro og meg var dette 3. gang. Men for mitt reisefølge, som bestod av Torill og Ketil Skogan i tillegg til Hilde, så var dette første turen.

Vi hadde sett oss ut Skjerdingen og Tvillingene, etter som dette er regnet for å være den enkleste kombinasjonen for tre av de sju.

Etter en bedre frokost og smøring av matpakker, kjørte vi til Markvoll og parkerte. Det er snakk om ca. 700 høydemeter i relativt bratt terreng opp til aksla, der stien deler seg til toppene Skjerdingen og Tvillingene. Spenningen var derfor til å ta og føle på når vi la i vei i flatt terreng før vi kom til stigningen med svaberg og det bars oppover. Vi brukte god tid og mange pauser på veien opp, men alle fem kom opp, til tross for snev av høydeskrekk 😱

Fra veiskille på aksla, så var det bare tre av oss som valgte å gå videre - Torill, Ketil og meg. Hilde ble sittende igjen sammen med Zorro og passet på ryggsekkene.

Vi valgte Skjerdingen (1037 moh) først, da den er den mest krevende av de tre målene. Vel nede igjen bevilget vi oss en rastepause med inntak av næring, før vi gjøv løs på Tvillingene (980 moh og 948 moh). Vi tok den høyeste først. Her er det ganske så bratt og en del kliving for å nå toppen, men opp kom vi. Den siste av Tvillingene er den enkleste av alle sju og ble nesten som en del av nedstigningen 😜

Etter nok en rastepause, tok vi fatt på nedturen tilbake til parkeringsplassen. Selv om alle kjente det på kroppen, så var vi fornøyd med å ha gjennomført en krevende tur 🤩

Været har også i dag vært på vår side med sol og 21 °C 😎 - noe som gjorde at det smakte særdeles godt med iskald drikke og grillmat i solnedgangen 👍