Myken - Avreise / Kvina

July 22, 2020 in Norway ⋅ ⛅ 15 °C

I dag «måtte» vi forlate vakre Myken. Båten gikk 05.20 i et alldeles nydelig vær med havblikk. Nesten vemodig å forlate øysamfunnet der ute i havet 😦

Etter landingen på Tonnes ble det frokost og en liten formiddagslur før vi dro videre. Og ferden gikk ikke langt, da vi valgte å stoppe allerede i Kvina, 12 km sør-østover 😃 Her har båtforeningen lagt tilrette for bobiler med egen kunstig plen for hver oppstillingsplass 👍

Det er meldt litt dårligere vær frem til fredag, så vi tar det helt piano et par dager.

Etter parkering, tok vi en luftetur opp i terrenget her. Det er relativt bratte åssider som omgir stedet, noe à la Leksvik mot Trondheimsfjorden 😅

Været har egentlig vært helt ok med noen mindre byger, men vi greide oss uten å bli våte 👍

I kveld er det middag mens vi ser på NRK Nordlands innslag fra Myken i Dagsrevyen og Distriktsnyheter Nordland 🤣 Hilde har blitt kjendis, mens jeg er statist 😝

Innslag i Dagsrevyen:
    Ca. 19 min. og 20 sek. ut i dagens dagsrevy 🤪