Barichara

September 29, 2022 in Colombia ⋅ 🌧 19 °C

Idag tjekkede vi ud af vores hostel i San Gil, for at tage videre til Barichara, en lille by ca. 40 minutters bustur væk. Inden vi tog afsted snakkede vi med manden på vores hostel, fordi planen for de næste par dage er at gå en vandretur i den kløft som ligger lige ved Barichara. Han fortalte at busserne kører ikke tilbage til Barichara, som vi troede, men vi skal istedet tilbage til San Gil (hvor vi har været de sidste par dage). Så istedet for at tage vores store backpacks med og lade dem stå i Barichara, fik vi lov til at efterlade dem hos ham, så vi kan komme tilbage og hente dem når vi er færdige med at gå. Han fortalte os også om forskellige overnatningsmuligheder, som vi ikke var klar over, så vi må se, hvordan de næste dage ender med at blive.
    Idag tog vi vores små rygsække med og tog bussen til Barichara, hvor vi havde en dag til at se byen, inden vi starter med at gå imorgen. Byen er bygget af sten, som er lavet af mudder og hestelort. Det ser nu virkelig flot ud. Den nemmeste måde at se byen på, er at tage en tur med en tuk-tuk, som hele den centrale plads er fyldt med. Vi blev kørt rundt af en sød fyr som fortalte os en masse om byen. Vi kom rundt og se det højeste punkt i byen, deres tre forskellige kirker (de har nemlig en kirke som kun er til bryllupper, en kirke som kun er til begravelser og en kirke som er til normale gudstjenester), vi så to udsigtspunkter over den kløft som vi skal gå i de næste par dage og så var vi inde og se en fabrik, hvor de laver papir. Det var ret interessant, for alt alt var håndlavet og lavet organisk af planter i deres haver. De farvede også papirer organisk og bruger f.eks. rødkål til at farve papiret blåt (det er åbenbart den farve det giver). Efter en god tur rundt i byen tjekkede vi ind på vores hostel, hvor vi er heldige at der er en pool. Så vi har slappet af resten af dagen inden vi skal bruge vores ben de næste par dage.