Mompox bådtur og kultur aften

October 7, 2022 in Colombia ⋅ 🌧 24 °C

Idag har vi nået at opleve en masse. Vi startede dagen med at skifte hotel - vi havde først booket det her hostel fra idag fordi vi troede at vi skulle vi være i Bucaramanga længere end vi egentlig var. Så vi her haft et andet hostel i to dage, indtil vi havde vores oprindelige booking her. Det er et virkelig flot hotel inde i centrum med pool, og de havde en kultur aften her til aften med mad og musik fra regionen, som de inviterede os med til. Inden det startede vi dagen med at nyde deres pool de har her, og bare have en rolig morgen. Om eftermiddagen havde vi booket en bådtur rundt på floden og i området. Det var en virkelig flot tur med guide, som var god til at udpege fugle for os. Så lærte vi også, at det her område faktisk er Sydamerikas anden største sumpområde, kun slået af Panatal-sumpen i Brasilien. Vi kom både ned af den store hovedflod og af små sidefloder indtil vi var ude i det store sumpområde. Vi så en masse forskellige fugle på vejen, som jeg ikke aner hvad hedder på dansk (tror måske vi så en fiskehejre… i må kigge på billederne og gætte jer til, hvad de er) og så var der også en død caiman, som guiden fortalte var blevet dræbt af krybskytter for dens hud, som de bruger til læder. Det var ret trist og ret ulækkert at se, men også ret vildt at se en caiman så tæt på, selvom den var død.
    Vi sejlede fra klokken 3 om eftermiddagen til klokken 6 om aftenen så vi fik lov til at se solnedgangen over floden, hvilket var virkelig flot, og Mompox fra floden med alle sine lys.
    Så fortsatte vi aftenen på vores hotel med god mad og god musik, og nu er det sengetid ;)