Minca

October 16, 2022 in Colombia ⋅ ⛅ 24 °C

Så har vi haft vores første rigtige dag i Minca. Vi ankom igår eftermiddag og bor på et flot ecohostel lidt udenfor byen. Det viste sig dog at være lidt af en tur at komme herud, og en taxa kunne kun tage os noget af vejen og så måtte vi gå på en lille sti det sidste stykke. Men her er virkelig flot og vi har en god udsigt over bjergene.
    Idag var planen at tage en ud og få en tur på en sf de kaffe og kakao farme som ligger i området. Simon snakkede med ejeren af vores hostel imorges, fordi han også laver forskellige ture, og fik at vide at der gik en tur idag klokken 10 om morgenen. Simon troede det her kun var en tur af kaffe/kakao farm men det viste sig at være en heldagstur, hvor vi startede med tur kaffetur, så fortsatte vi til et vandfald, hvor man kunne svømme (jeg havde desværre ikke noget badetøj med da jeg troede det kun var en kaffetur vi skulle på…), så fortsatte vi tilbage til vores hostel, hvor vi fik frokost, så lærte vi om Colombias natur og økosystemer (Colombia har åbenbart verdens andenhøjeste biodiversitet efter Brasilien, men den største biodiversitet per kvadratmeter) og så sluttede vi af med at lære om kakao og lave vores egen lille kakaobar. Så vi fik noget mere ud af dagen end vi havde regnet med, og det endte med at blive en god og spændende dag :)