Første dag i Cartagena

October 19, 2022 in Colombia ⋅ ⛅ 27 °C

Så er vi landet i Colombias nok mest turistede by, Cartagena. Vores sidste dag i Minca blev brugt på bare at slappe af og købe nogle souvenirs. Igår var det så desværre Simons tur til ikke at have det så godt, og det var selvfølgelig også den dag vi skulle med bussen til Cartagena. For at gøre det lidt nemmere, tog vi en taxa fra Minca tilbage til Santa Marta og blev kørt direkte til bussen til Cartagena. Bussen kørte med det samme vi satte os ind i den, så nu kunne Simon i det mindste bare slappe af indtil vi kom til Cartagena. At komme til Cartagena er næsten et helt kulturchok, for vi har ikke oplevet turisme på denne her måde før i Colombia. Det er 10.000 sælgere der kommer op til os hele tiden og prøver at sælge mere eller mindre de samme ting, og vi skal huske at være lidt hårde og sige nej, for ellers bliver de ved. Da vi sad i parken tidligere kom der endda to damer op og begyndte at give os fodmassage og selvom vi prøvede at sige nej først fik de alligevel overtalt os - det viste sig så at koste 700kr for en helkropsmassage (fødder og skuldre) for os begge to… det gør vi så ikke igen… men det var i det mindste en god massage.
    Vi har også været på museum om den spanske inkvisition, hvilket var ret vildt at se deres toturredskaber og høre om alle de ting der var forbudte af den katolske kirke og kunne føre til totur eller død. Det gik værst ud over de afrikanske slaver, der kom ind med bådede til Cartagena og overraskende nok de portugisiske slavehandlere fordi de var jøder (det gav også spanierne mere magt over slavehandlen, så måske det også spillede en rolle).
    Ellers brugte vi jo et helt dagsbudget på massage så vi har bare slappet af resten af dagen - vi er tilbage i varmen og den høje luftfugtighed så vi kan heller ikke holde til så meget 😅