Naar Berlijn

October 29, 2023 in Germany ⋅ 🌬 15 °C

Een regionale trein met daarna een aansluiting in Düsseldorf naar Berlijn haalden we ruim op tijd, dank zij de vertrektijd en perron info in de trein.
    De ICE was stampvol, ook in de eerste klas. Je zou voor de zekerheid beter plaatsen kunnen reserveren, anders loop Je een risico van je plek te moeten. Wel prima Wifi. De restauratie was onbereikbaar en toilet evenmin. Gelukkig geen hoge nood.
    En toen kwamen de vertragingen: het spoor, toen de locomotief: de omroepster gaf regelmatig updates met een van excuses doordrenkte stem.
    Toch kwamen we, met een snelheid van 250 redelijk op tijd aan.
    Het Hotel heet Maritim Pro Arte: dat blijkt: heel veel kunst en alle etages anders gedecoreerd. Al zie je daar niks van want met je keycard brengt de lift je automatisch naar je eigen etage, en het trappenhuis is alleen in de lobby te verlaten.
    (We zaten de volgende dag al opgesloten in de speciale lift naar het zwembad 😂)
    De avondwandeling in de regen gaf een bijzonder beeld van oude en nieuwe historische plekken ( Brandenburger Tor, Holocaust monument)