• Day 15–16

Genua

November 9, 2023 in Italy ⋅ ☁️ 10 °C

Weer een regenachtige dag.
    Onze vooraf gekochte trein tickets slecht gecontroleerd door ons want we zitten achter elkaar. En de Italiaanse dame naast mij wilde perse aan het gangpad zitten, en ik had recht op die plek. Helaas voor haar.
    Bijna 2 uur verder en we zijn weer op onze volgende bestemming.
    Bij flinke regen vonden we ons ietwat aparte hotel en kregen we een grote kamer (upgrade zeiden ze) . Alles vernuftig vormgegeven, leuk functioneel. En prima eten bleek vanavond.
    Bij deze neerslag hadden we weinig wandelbehoefte en doken we het dichtstbijzijnde museum in: La Galata, scheepvaart. De scheepsramp met de Andrea Doria zei ons tot vandaag niet veel.
    De manier waarop de migratie van volkeren in kaart werd gebracht - millioenen Italianen op zoek naar een beter leven in vergelijking tot migranten nu - was erg Mooi.
    En ook kropen we voor het eerst door een onderzeeër. Een onvoorstelbare verzameling knoppen en afsluiters.
    We zijn te moe om nog naar de disco te gaan. Maar morgen avond...