Dag 26 + 27 - Revitaliseren en hel

August 2, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 30 °C

De laatste loodjes... Jammer genoeg gaan we vandaag al richting Jakarta, zodat we morgen een vlucht terug naar huis kunnen nemen. Een erg lange vlucht...

Vandaag hebben we echter nog een fijne laatste dag/ nacht in het FM7 Hotel in Jakarta, een iets fancier hotel/ resort met een zwembad, fitness centrum, sauna, stoombad ... zodat we wat kunnen revitaliseren alvorens 19 uur in een vliegende doos gepropt te worden. Al bij aankomst bleek dat dit hotel toch net een tikkeltje meer luxe had dan wat we gewend waren van de afgelopen maand. De inkomhal zag er al meteen zeer "bling bling" uit en we kregen zonder aarzelen een gratis upgrade naar een betere kamer! Fijn!

We besloten om eerst de "spa faciliteiten" even uit te testen: wat sporten, zwemmen, plonsen in een ijsbad, ons laten stomen ... We voelden alle restantjes van vuiligheid, vulkaanlucht, strandzand ... uit onze poriën weken. Fijn (misschien minder voor de andere mensen)!

'S avonds zijn we na het luxebeestje uithangen, nog erg laat iets gaan eten in één van de twee restaurants van ons hotel.
    In dat zelfde restaurant hadden we de volgende ochtend het beste ontbijt van heel onze trip. Ze hadden er alles! Worstjes, spek, mie, croissants, broodjes, kaas, nagerechtjes, koffie, thee, fruitsap ... Overmoedig als we zijn, hebben we er misschien wel wat (te) veel gegeten zo op de ochtend voor 19 uur vliegen, want zowel Eva als ik kregen er maagproblemen van. Ik voordat we vertrokken en ik was er gelukkig snel van af, Eva tijdens het vliegen en zij was er jammer genoeg niet snel van af. 13 + 6 uur afzien op 10 km hoogte zonder slaap of eten/ drinken zorgde ervoor dat Eva na de vlucht de afgelopen dag bestempelde als de "ergste 24 uur van haar leven".

Gelukkig zei ze dit niet over de afgelopen 30 dagen, want jammer genoeg zit onze trip door Indonesië er op!

We zitten nu al te brainstormen over ons volgende avontuur (als Eva ooit nog een vliegtuig wilt zien tenminste).