Hobbiton it is

September 22, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 11 °C

Wauw! Wat een mooie locatie om wakker te worden! Omdat we natuurlijk in het donker hier aankwamen, hadden we een vermoeden, maar dat dit ons uitzicht was hadden we beide niet verwacht. Toen werd het tijd om een klein stukje terug te rijden om naar de movieset van de Hobbits te gaan
    Eindelijk voelde ik mij een keertje groot voor die deuren van de Hobbits :). Door de gids werden een aantal leuke feitjes verteld over de films van lord of the rings en the Hobbit. Zo zijn niet alle deuren even groot. Als je namelijk auditie wilde doen werd je voor een normale grote deur geplaatst en deed je auditie voor een rol als Gandalf werd je voor een kleine deur gezet. Na een Hobbit biertje, gingen we verder op onze roadtrip naar de Waitomo Glowworm Caves. Daar hoefden we maar een kwartiertje te wachten op de tour, prima getimed dus🖒! Een mooie tour door de grotten, waarin werd verteld dat de gloeiwormen licht gaan geven op het moment dat ze honger hebben. Ook ging de gids nog een liedje zingen in de cathedraal van de grot, wat mooi klonk dat zeg! Daarna gingen we een bootje in om een sterrenhemel aan gloeiwormen te zien, echt geweldig! Helaas mochten er in de grot geen foto's gemaakt maar wel weer een ervaring rijker🖒. Toen werd het tijd om een slaapplek te vinden. Dus op zoek naar een gratis camperplek, ergens in de buurt van waar we de volgende dag naar toe zouden gaan. Up in the hills, tussen de bomen hebben we weer een prachtig plekje gevonden! Morgen weer op een nieuw avontuur😊