Lake Tekapo en Pukaki

October 4, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 13 °C

Wauw wat een geweldige locatie weer om wakker te worden! Lake pearson heeft alles wat je in de ochtend wilt zien. Kalm water,laag hangende mist en geweldige bergen rondom die weerspiegelen in het water😍. Helaas moeten wij ons tijdelijke huis weer gaan verplaatsen naar het volgende punt. Vandaag zullen we het stuk richting mount Cook gaan rijden. Via Lake Tekapo en Lake Pukaki. Eenmaal onderweg was het prachtig weer dus naturlijk zet je dan de raampjes open. Echter hadden we een aardig vol toilet, waardoor we ineens niet zo'n frisse lucht binnen krijgen.. zo snel mogelijk op zoek naar een dumpstation waar we de toilet kunnen legen. Nadat dat klusje weer geklaard was, konden we onze weg vervolgen. Even een stop gemaakt bij Lake Tekapo. Maar door de harde en koude wind viel dit een beetje tegen. Dan maar de tip opvolgen die Daan had gelezen op de Lonely Planet app. De berg, mount John, oprijden voor een geweldig uitzicht over het meer en een kop warme choco drinken 🖒. Op en top genieten. Er was daar ook een universiteitscentrum voor onderzoek naar sterren. Ik kan mij voorstellen dat je daar prachtig sterren kunt kijken! Nadat we de slingerweg naar beneden weer hadden gehad reden we richting Lake Pukaki. De verwachting was dat dit meer ongeveer hetzelfde zou zijn als Lake Tekapo. Maar niets was minder waar.. zo mooi helder turquoise water😍. Echt ongelooflijk mooi, helemaal met de ondergaande zon erop! En aan het noordelijkste puntje van het meer hadden we een campsite gevonden, Glentanner Park, met uitzicht op mount Cook. Die gaan we morgen van dichtbij bewonderen. Hopelijk dat deze keer het weer wel meezit🖒.Read more