Lake Wanaka

October 6, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 13 °C

Tijd om naar Wanaka te gaan. Daar even een wifi spot zoeken om een paar dingen te boeken. Een leuk gezellig stadje, om nog even een brunch te nemen. In het restaurantje Trout konden we beide krijgen🖒. Naast ons zat een Nederlands stel, die ons het advies gaven om Mount Iron op te lopen. Vanaf daar had je een geweldig uitzicht over lake Wanaka volgens hun. Dus natuurlijk doen we dat even! Het is een wandeling van maar 1,5 uur, maar met de Sealy track nog in de beentjes is het toch wel iets zwaarder. Alsnog was het in 1,5 uur goed te doen, zelfs met pauzes😄. Maar ze hadden inderdaad gelijk, je had een geweldig mooi uitzicht over Lake Wanaka en de omgeving! Hierna was het tijd om onze weg te vervolgen naar Queenstown en onderweg nog wat LOTR locaties te bezoeken. Zo wilden we naar de Chard farm winery, waar de fellowship tussen de Pillars of kings door varen. Echter zouden wij met onze grote camper over een heel smal paadje moeten rijden.. gelukkig hadden we allebei hetzelfde idee dat dit hem niet ging worden.. dus rechtsomkeerd gemaakt en naar de volgende bestemming gereden, Wilcox Green in Arrowtown. Onderweg hier naartoe kwamen we ook al de brug tegen waar we morgen van af gaan springen. Nog maar even niet aan denken😅. Eenmaal aangekomen in de buurt van Wilcox Green, konden we de exacte plek niet vinden. Dus na een leuke wandeling en wat bomen klimmen, dan toch maar een local gevraagd waar het was. Bleek het een parkeerplaats een stukje verderop te zijn😂. In elk geval hebben ze het watertje dat er langs loopt gebruikt in de film🖒. Ondertussen werd het toch wel tijd om naar onze slaapplek te verkassen. Deze keer Lake Hayes uitgekozen. Met een mooie zonsondergang vlak na aankomst maakte dit de dag weer compleet!Read more