• Day 22

Milford Sounds cruise

October 9, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 23 °C

Na een nogal koude nacht moesten we vroeg op weg richting Milford Sound. Om half 11 zou onze cruise vertrekken. En aangezien er waarschijnlijk veel touringbussen naar toe zouden gaan wilden wij die natuurlijk voor zijn, maar ondertussen ook kunnen genieten van de omgeving😊. Onderweg een paar keer gestopt om mooie uitzicht foto's te maken😄. Steile rotswanden met verse sneeuw en diepe dalen met watervallen en beekjes er doorheen, echt geweldig mooi! Eenmaal bij Milford ingecheckt voor de cruise moesten we nog 45 minuten wachten. Uiteindelijk zijn we nog bijna te laat omdat er even verwarring was vanaf welke gat wij zouden vertrekken. Na dit gevraagd te hebben, moesten we rennen om de boot nog te halen😂. Gelukkig hadden ze al doorgekregen dat wij nog aan boord moesten dus hebben ze gewacht🙃. Eenmaal op de boot gelijk koffie en thee gepakt en een plekje bij het raam gezocht. Toen we dit op hadden zijn we naar buiten gegaan, en precies op het goede moment. De guide spotte precies op dat moment een bottlenose dolfijn😍, en even later zagen wij hem zelf ook. Het komt 1 keer in de 2 weken voor dat ze deze dolfijnen hier spotten, dus dat was natuurlijk super vet! Maar niet alleen was dat geweldig om te zien, ook de gehele sounds was een droomplaatje! Met veel tijdelijke watervallen van de regen van de dag ervoor, maar ook watervallen die er altijd zijn. Bijna aan het einde van de sound spot de gids ineens een yellow eyed pinguïn. Deze is zeldzaam en als je ze in het water ziet en ze duiken onderwater, zie je ze voorlopig niet terug. Gelukkig zat deze pinguïn op een rots en was de schipper zo aardig de boot om te draaien, zodat we de pinguïn van dichterbij konden bekijken. Vet knap dat de gids hem met blote ogen spotte, aangezien dit beessie heel klein is! Als laatste zagen we ook nog zeehonden chillen na hun nachtelijke jacht. Wij hebben dus echt geluk gehad met deze cruise. Buiten dat was het al een mooie tocht, maar hierdoor wel extra😆! Na de ruim 2 uur durende cruise wilden we weer voor de touringbussen uit kunnen rijden, dus daarom maar direct de camper in gesprongen en onze terugweg maken richting Queenstown. Onderweg nog een stop gemaakt bij The Chasm. Geen idee wat we konden verwachten. Het was een wandeling van ongeveer 20 minuten in totaal, dus dat zou ons wel lukken🖒. Eenmaal op het verste punt kwamen we erachter dat hier een enorme waterval was. Eén kolkende massa! Ook hier zijn de Kea's weer te vinden. Op het moment dat wij verder wilden gaan, dacht er 1 zich onder de camper te moeten verstoppen 😂. Nadat ik de Kea had weggejaagd konden we onze lange rit vervolgen. Hemelsbreed was het maar een ritje van 24 km naar Glenorchy, maar deze route was alleen beschikbaar voor wandelaar😅 dus helaas moesten wij een rit van bijna 300 km maken.. In Glenorchy besloten wij voor de laatste keer een campsite te nemen met stroom. Zeker om een warme camper te hebben na zo'n koude nacht. Morgen nog een laatste volle dag in Queenstown, daarna gaan we langzaam beginnen te denken aan de terugreis...Read more