Kayak lake Wakatipu, Queenstown

October 10, 2016 in New Zealand ⋅ 🌙 23 °C

Vandaag zijn we een stuk omhoog ten noorden van Glenorchy gereden. De weg werd steeds slechter en we kwamen zelf een omgeslagen huurauto tegen. Maar dat zou ons niet overkomen, dus reden we door. De weg werd steeds smaller, dus ook geen gelegenheid om te keren😂 en moesten we door. Tot we bij een stroom kwamen die over het pad heen liep. Kunnen we er overheen, ja dat wel. Dat weten we omdat we het eerder gedaan hebben. Maar willen we dat. We hebben om 1 uur een reservering voor kayaks en moeten dus ook weer terug. Dat maakte dat we besloten om terug te gaan, ook omdat hier er gelegenheid was om te keren. Bij de kayaks kregen we wetsuits aan en mochten we het water op. Echter was het idee om richting de Kawarau bridge te kayakken, maar dat werd ons ten zeerste verboden. We zouden van een waterval afvallen en verdrinken. Dat was wel even een teleurstelling, maar dat hield ons niet tegen om een lekker stuk te gaan kayakken. Hoe verder we richting het grote meer kwamen, hoe hoger de golven werden. Het werd toch al tijd om terug te gaan, aangezien onze 2 uur bijna voorbij waren. Uiteindelijk hebben we 11 km gekayakd. Na de kayaktocht werd het tijd om te relaxen, dus zijn we een rondje door het centrum van Queenstown gelopen en even langs de boulevard, waar we bij restaurant Flame terecht kwamen voor een goed diner😊. Daarna heb ik ons naar onze laatste gratis campsite gereden bij de Lower Shotover rivier. Daar werd het tijd om goed afscheid te nemen van onze Britz camper. En helaas ook tijd om onze spullen in te pakken😟.. De heerlijke vakantie zit er bijna op, nog 2 daagjes te gaan.Read more