• Day 1

Lima!!!

August 1, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 16 °C

Mimo naszych obaw co do lini poludniowo-amerykańskich LATAM, dotarliśmy do Limy w całości, z bagażami, bez opóźnień, a nawet, ku rozpaczy naszego zamówionego z wyprzedzeniem kierowcy, przed czasem. Ku rozpaczy, bo ofiarnie monitorował lot, i przyjechał z godzinnym wyprzedzeniem, ale okazało się, ze jak przylot jest zapowiedziany na 23, to nie ma siły, nie wypuszczą nas z samolotu przed 23...Kurcze, lokalny jest, powinien chyba wiedzieć? Tak czy inaczej, po odstaniu swojego na płycie lotniska, zaraz w hali przylotów zaczęliśmy odbierać rozpaczliwe telefony od kierowcy, rwącego włosy z głowy, że on płaci za parking, a nas nie ma...
    Kierowca był pilotem wycieczek z powołania, udziałowcem w hostelu, gdzie się zatrzymaliśmy, i właścicielem firmy turystycznej. Usilnie tłumaczył nam przez cały czas, że nikt lepiej niż on nie zorganizuje nam całości pobytu, do tego stopnia, że prawie nie chciał od nas zapłaty, przecież na pewno jeszcze wrócimy...
    Hostel okazał się domkiem z charakterem, i nieobecnym portierem, którego nasz kierowca rozpaczliwie przywoływał przez telefon (na szczęście zmaterializował się bardzo szybko). Niestety, oprócz charakteru bydynek miał też swoje lata, i mimo, że najwyraźniej starali się nieba turystom przychylić - w pokoju czysto, i świeża pościel, i obłędnie grube i puchate ręczniki - totalnej wilgoci, zaduchu, i centymetrowego grzyba na suficie w łazience nie sposób oswoić... Cóż, niestety, Casa de Viajero nie możemy polecić...