• Day 15

Ruszamy na szlak - inkaskie ruiny i pies

August 15, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 4 °C

O 7.30 rano wita nas Sylwia, nasza polska peruwiańska przewodniczka na 5 najbliższych dni. Jak uzgodniliśmy przez whatsappa, zamiast ruin w Pisac, które zwiedziliśmy na własną rękę, czy może nogę, Sylwia zabiera nas do nowo odkrytych ruin w pobliżu Cuzco - Inkilltambo.
    Zaraz po wyjściu na szlak przyłącza się do nas pies, prześliczny i świetnie ułożony labrador, który postanowił się wybrać na dłuższy spacer, i najwyraźniej uznał, że z nami będzie mu najwygodniej. M'n'Ms oczywiście zachwycone, my prawdę mówiąc też.
    Sylwia pięknie tłumaczy nam historię powstania i upadku państwa inkaskiego, i trzeba przyznać że skala i rozmach inkaskich projektów robią ogromne wrażenie.
    Scalenie państwa na obszarze dzisiejszych 6 krajów : Ekwadoru, Peru, Kolumbii, Boliwii, Argentyny i Chile, wytyczenie 40000 km brukowanych dróg od poziomu morza do 6000m npm, założenie sieci miast, warowni, świątyń - wszystko murowanych - w przeciągu około 100 lat jest osiągnięciem niemałym.
    Jak się okazuje, władze Peru są tego świadome, i przeprowadzają pracę wykopaliskowe na olbrzymią skalę, umożliwiające podziwianie potęgi inkaskiego państwa. Ruiny które zwiedzamy są jednym z przykładów. Budynki i trasy wykopywane z pagórków, które pokryły je przez stulecia i starannie rekonstruowane robią spore wrażenie, przede wszystkim ze względu na skalę i dokładność. Na końcu doliny ministerstwo ustawiło dla siebie dodatkowo sieć budynków - dla nadzorowania postępu prac. Osobiście bardzo zazdroszczę miejscówki!!
    Na koniec zwiedzania musimy pożegnać się z psem (prawie odkupienie łzami), i odnaleźć kierowcę, który na nas nie czeka w wydawac by się mogło uzgodnionym miejscu. Wydawać by się mogło, bo jak się okazuje do ruin jest wiele wejść, dla ułatwienia orientacji wszystkie nazywają się tak samo...