• Day 29

Podsumowanie wyprawy

August 29, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 17 °C

Wyprawa, wyprawa... No i po wyprawie.
    Wróciliśmy dumni i opaleni, wymęczeni po długiej podróży i intensywnym wędrowaniu, ale na pewno szczęśliwi, zadowoleni i pełni zapału do podejmowania kolejnych wyzwań.

Podsumowując: przemierzyliśmy w powietrzu 24378 km, po drogach 4833 km, po wodzie 58 km, i buggimi popustyni 28 km. A na włąsnych nogach 254 km, w tym potwierdzone gpsem 91 km po bezdrożach.

Wdrapaliśmy się na 5000 m npm. Wędrowaliśmy inkaskim szlakiem, poznając historię inkaskiego imperium i piękno peruwiańskiej przyrody. Pływaliśmy w Pacyfiku, widzieliśmy Machu Picchu o wschodzie słońca, a Arequipę i Cuzco - o zachodzie. Objuczaliśmy lamy, okiełznywaliśmy Blanco, podziwialiśmy kondory, niedźwiedzie i wieloryby. Spaliśmy na kwaterach u peruwiańskich gospodarzy i w hostelach, poznając życie Peruwiańczyków może przygotowane trochę na pokaz, ale jednak od podszewki.

I to wszystko pomimo braku map, braku lokalnej informacji turystycznej, i nieznajomości języka. W zestawie 2+2 (czy tez 4x 8 nóg), organizując wszystko (z wyjątkiem treku Lares - Patachanca - Machu Picchu) na zupełnie własną rękę. Także, jeśli tylko czytając nasze opowieści zastanawiasz się czy warto - z czystym sumieniem możemy powiedzieć: tak!