Satellite
Show on map
  • Day 7

    Zonnemoe

    November 2, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 17 °C

    Ik werd haast mijn bed uit geblazen vanochtend zo hard waaide het. Dus ik helemaal warm aangekleed om de kou te trotseren om 4 uur smorgens. Zegt Jan tegen me het is niet koud. Blijkbaar is de wind hier anders het was vanochtend gewoon 15 graden dat maakt wakker worden toch makkelijker. De koeien zouden de wind waarschijnlijk niet zo leuk hebben gevonden want veel hadden de kop verkeerd. Onderhand kan ik redelijk inschatten wanneer en hoe een koe zal trappen als je met haar bezig bent. Maar vandaag ben ik heel vaak haast geraakt en een keer op mijn onder arm. Er goed van af gekomen maar zal er voortaan beter op letten. Na het ontbijt gingen we wat klusjes op het erf doen. De laatste kalfjes moesten geoormerkt worden. Dit is een behoorlijke worsteling. Ik ben behoorlijk de stal door gesleept. Toen was het ook al weer gauw half 3 en konden we weer gaan melken. Dit ging echt rap met een kleine 2.5 uur stonden we weer buiten. Het is vandaag 27 graden geweest met volop zon. Ik ben zoals gebruikelijk verbrand. Morgen word er heel veel regen verwacht heel veel zin in. De foto met de rooie sticker op de kont van de koe is een tocht detectie. Zelf had ik deze manier nog nooit eerder gezien. Als een koe tochtig is dan spring een andere koe er boven op en word de sticker rood. Opzich is dit wel een goeie manier van werken. Maar neig persoonlijk nog steeds meer naar het digitaal bijvoorbeeld door een pootband.Read more