Satellite
Show on map
  • Day 10

    Rustig aan

    November 5, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 14 °C

    Gister ochtend was ik een ochtendje vrij waarin ik heerlijk kon bijslapen en wat dingetjes kon doen waar ik tijdens werk niet aan toe kwam. Omdat ik er net een week zit had ik nog geen behoefte aan een hele dag vrij. Dus na de lunch ben ik weer aan de slag gegaan en savonds weer gemolken. Het melken zou wat langer duren omdat er die ochtend troep in het filter was gevonden. Dit betekent dat we elke koe moesten voor melken voordat we het melkstel er onder konden hangen. Het duurde even maar uit eindelijk hadden we de boosdoener gevonden. Deze melk zal dus niet in de tank komen. Ook werd er een nieuwe groep gemaakt met de kleinere, zwakke of kreupele koeien. Uit eindelijk waren we toch vrij rap klaar. Na het eten voelde ik me niet zo goed en ben ik op bed gegaan. Om de hele nacht wakker te liggen met buikgriep. Om 3 uur ging de wekker weer. Waarna ik aangaf wat er aan de hand was. Ik mocht het aankijken maar eenmaal de koeien op gehaald merkte ik al dat ik de energie niet meer had om überhaupt te staan laat staan te melken. Ik ben toen naar huis gegaan en heb de hele dag op bed gelegen. Op het moment gaat het beter. Ik denk dat het heel erg te maken heeft met dat alles nieuw is en dit is hoe mijn lichaam er op reageerd.Read more