Walvissen van dichtbij!

August 3, 2023, Coral Sea ⋅ 🌬 21 °C

Na K'gari zijn we op bezoek gegaan bij Mary Ann, de zus van Hans en Fran, in Coral Cove. Leuk om nog meer familie te leren kennen en ook heel fijn om weer op te kunnen frissen en een wasje te draaien 😊
    De volgende ochtend vertrekken we vroeg naar Hervey Bay. We hebben een tour geboekt bij de Pacific Whale Foundation en gaan met een marine bioloog het water op. We worden flink nat gespetterd de eerste 20 minuten als we met hoge snelheid de baai uitvaren🚤. Al snel spotten we 2 walvissen. De bioloog vertelt ons dat het jong-volwassenen zijn van ongeveer 9 meter. Ze zijn heel nieuwsgierig en komen dicht bij de boot. Super indrukwekkend! 🐋Een keer staan we helaas per ongeluk in de windrichting van hun sproeigat... De bultrug walvissen rusten in Hervey Bay tijdens hun migratie tussen the Great Barrier Reef waar ze jongen krijgen en het zuiden waar ze zich voeden. Hele toffe ervaring! We hebben helaas niet zoveel fotomateriaal, het meeste staat op de camera.

Vervolgens rijden we flink door naar het noorden en slapen we naast een pub in Miriam Vale, een opvallend leuk dorpje met een goede bakker , grote nieuwe speeltuin en schone openbare toiletten.