Key Summit hike en "sprookjesbos"

October 8, 2023 in New Zealand ⋅ ⛅ 8 °C

Op de weg vanuit Te Anau naar Milford Sound merken we al snel dat het steeds toeristischer wordt, met steeds meer tjokvolle bussen bij de mooie tussenstops🚌. De eerste daarvan was een uitkijkpunt op de Eglinton Valley, en daarna de Mirror Lakes, waarvan de naam spannender was dan de werkelijkheid. Maar het blijft overal super mooi! Onze volgende en laatste tussenstop voor de dag is het begin van de Routeburn hike, waarvan wij een stukje gaan lopen naar Key Summit. Het was weer aardig zwoegen naar de top maar wat was het het waard🤩! Bovenaan werden we weer overweldigd door alle mooie uitzichten, welke kant je ook op keek. Het uitzicht met de reflectie in het water was het allermooist!

Voldaan rijden we weer een stukje terug naar de kampeerplek om na te genieten. Hier kreeg ik na het eten toch nog zin om een klein stukje te gaan lopen voor het slapen gaan, en Marleen zag een klein leuk paadje door het nabijgelegen bos🌳. We wanen ons door krappe modderige stukjes en maken dan een klein rondje langs Lake Gunn. Hier kwamen we terecht in een bos dat helemaal onder het mos zat, wat echt sprookjesachtig (of horrorachtig🫣 (zie foto)) eruit zag! In ieder geval voelde het surreëel