Tongariro Alpine Crossing 🗻🥾

October 21, 2023 in New Zealand

Deze 20km lange hike wordt de mooiste dagwandeling van de wereld genoemd en dus wilden we deze natuurlijk lopen! We hadden paar weken geleden al een tour geboekt inclusief shuttlebus terug, want anders sta je daar maar aan het einde van de dag. Plus dat er een kans is dat je over ijs moet lopen en je dan spullen daarvoor krijgt.
    Maar niets van dit alles, op een aantal plekjes moesten we kort door sneeuw lopen maar verder was het heel toegankelijk. We hebben ook weer veel geluk met het weer en hebben het grootste deel gewoon in T-shirt en korte broek gelopen 👚🩳
    Ook keken we erg op naar de intensiteit en de lengte van deze hike, maar dit viel redelijk mee gelukkig. We vonden de Isthmus Peak een stuk zwaarder eigenlijk.

Deze hike bleek zijn reputatie echt waard, met zoveel verschillende landschappen en kleuren, van het lopen langs een rode krater tot de helderblauwe "Emerald Pools". De vulkaan (bekend als Mount Doom in LOTR) waar we langs lopen is nog steeds actief en dat is te zien aan de rookpluimen die je aan de top kon zien. Maar de activiteit is gelukkig zeer laag 🙃
    Naast Mount Doom kwamen we eerder ook nog langs een ander bekend LOTR gebied, Mordor.
    Voldaan komen we met de groep aan bij de finish en hebben we allebei onze langste hike tot nu toe voltooid :)