Phnom Penh & Ho Chi Minh City

May 10, 2019 in Vietnam ⋅ ☀️ 33 °C

Ola iedereen!

De laatste keer dat ik wat van mezelf liet horen, of eigenlijk dat Laura dat deed, was ik nog in Phnom Penh. Hier heb ik na het vertrek van Laura nog eventjes kort het 'alleen' backpacken mogen proeven in een backpacker hostel. Hier heb ik mijn tijd gebruikt om Cambodja af te sluiten, in te lezen op de volgende bestemming en boven alles om lekker uit te rusten! Na wat gezelligheid te hebben geproefd met wat mede backpackers was het dan ook tijd om de wielen van de bus richting Vietnam rond te laten gaan! Vroeg in de ochtend, rond een uur of 6, ben ik op de bus gestapt. Deze reis zou ongeveer 6-7 uur moeten duren, en wonderbaarlijk genoeg was dit ook het geval. Na een korte pitstop bij de douane reden we als een trein door naar het meest westerse giga stad genaamd Ho Chi Minh City (vernoemd naar de voormalige leider Ho Chi Minh).

In deze grote stad word ok vergezeld door Jan-Jaap, een goede vriend van de studie en door Kees, ren huisgenoot terug in Nederland! Omdat ik als eerste aankwam bij het hostel heb ik maar gelijk een bed geclaimd. Niet veel later kwam Kees via het luchtruim binnen het land en kort daarna bij het hostel aan (ik zag zelfs zijn vliegtuig op de landingsbaan aankomen toen ik langs reed met de bus). Na een spoedberaad in het hostel zijn Kees en ik lekker de straat op gegaan om ons niet veel later bij een gezellig kroegje te vinden. Jan-Jaap voegde zich na enkele uurtjes ook bij de groep, helemaal compleet.

Vandaag zijn we op een heel relaxed tempo richting een lokale grote markt gegaan en hebben we het oorlogsmuseum bezocht. Hier werden wij stuk voor stuk weer even herinnerd aan de gruwelijke gebeurtenissen die zich hier hebben afgespeeld in de 20ste eeuw.

Morgen gaan we verder op pad, en waar dat heen gaat kun je over een paar korte dagen weer hier terugvinden!

Toedels,

Ruben (en de groetjes van JJ en K)

P.s. Info bij Foto's:
    -Het zwembad bij het hostel moest op een manier afkoelen, gigantische blokken ijs werkte blijkbaar best prima!
    - de intense drukte en chaos in het verkeer en de overvloed aan scooters zijn hier waanzinnig!
    - foto van kees die een royale 30 dollar omgerekend in Vietnamese Dong voor zich heeft (ze hebben hier briefjes van ongerekend 4 eurocent)