De laatste dag Vietnam

June 2, 2019 in Vietnam ⋅ ⛅ 29 °C

Daar zijn we weer, vandaag op naar Hanoi. We worden door de eigenaresse van ons verblijf afgezet op de plaats waar de bus ons op komt halen. Een half uurtje te laat, of voor vietnamese begrippen op tijd, komt de bus. Een uurtje of drie later arriveren wij in Hanoi. We kunnen lopen naar ons hotel, heerlijk. Aangekomen zetten we de spullen op de grond en gaan kort daarna op zoek naar een goed avondmaal. We vinden al snel een typisch vietnamees tentje waar we al halverwege de straat naartoe geroepen en gewuifd worden. We besluiten om vanavond nog eventjes over de grootste nachtmarkt re lopen waar we ooit over zijn gelopen. Het is een nachtmarkt die midden op straat opgezet wordt in het weekend en doordeweeks niet terug te vinden is. We struinen langs de talloze tentjes en moeten met enige regelmaat de mensem bijna van ons afslaan om maar niks te hoeven kopen. We komen er echter al snel achter dat in alle stalletjes bijna precies hetzelfde verkocht wordt, bij de één wordt je alleen iets meer afgezet dan bij de ander. Flink onderhandelen dus! We sluiten de avond af met een laatste biertje in Vietnam en keren terug voor de nacht.

We moeten er op tijd uit want om half 9 worden wij opgehaald door een taxi richting het vliegveld. We halen nog even snel wat broodjes bij een zaakje een straat of twee verder. Het besef dat we Vietnam verlaten na deze toffe avonturen ts hebben meegemaakt begint bijbmij langzaam aan te dagen.

De reis naar Indonesië, Jakarta bestaat uit twee vluchten. Eén naar Kuala Lumpur en een van Kuala Lumpur naar Jakarta. De vluchten verlopen vlekkeloos en na een lange dag reizen komen we heelhuids aan in Jakarta. Het is al laat en we zijn enigzins vermoeid en vooral duf door de reis. We hebben een taxi gevonden naar ons hotel en besluiten morgen maar weer verder na te denken over ons plan in Indonesië.

Voor nu laten we het er maar eventjes bij, morgen weer een nieuw avontuur!

Yours truly