Satellite
Show on map
  • Day 80

    Flores en Kuta (Bali)

    June 23, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

    De ochtend begon al vroeg want iemand in de kamer had een wekker staan om 05:00 waar diegene zelf niet echt wakker van leek te worden. Ik strompel uit bed en ik geniet van de rust in de binnenplaats van het hostel. Langzaam komen er steeds meer mensen uit bed en zo ook degene met wie ik af heb gesproken om naar het volgende hostel te gaan op het eiland. We blijven nog eventjes een uurtje of twee hangen maar dan nemen we de pendelbus richting het volgende hostel. Het nieuwe hostel is bovenop de heuvel die uitkijkt over de gehele omgeving. Het dakterras is prachtig en bied de kans om gezellig met wat mensen van de zonsondergang te genieten. Voordat ik dat doe echter ga ik nog met iemand die ik op de boottocht heb ontmoet naar het stadje onderaan de heuvel om te lunchen en om wat zaakjes over de boottocht recht te trekken. In de namiddag besluit ik om gezond naar boven te wandelen naar het hostel en te genieten van de zonsondergang. Bij het hostel word ik opgewacht op een paar mensen die ik heb leren kennen op de boot voor een biertje en gezelschap.

    De volgende dag heb ik een terugvlucht naar Bali om 12:00. Als ik om 10:00 op het vliegveld aan kom blijkt dat ik verkeerd heb gekeken en dat de vlucht een uur eerder is. Gelukkig ben ik nog net op tijd en ik haast mij richting het vliegtuig. De vlucht verloopt soepel en voor ik het weet zet ik voet op het bekende Denpasar vliegveld in Bali. Ik loop in alle rust naar mijn hotelletje en in de namiddag ga ik naar de bekende vakantiebestemming van de "ozzy's", Kuta. Het strand is bezaaid met mensen en zover ik kan kijken staan kraampjes met mensen die allemaal exact hetzelfde verkopen. Het begint zonsondergang te worden en ik besluit snel een plekje te zoeken on wat te eten voordat het strand hetzelfde plan heeft. Ik vind een leuk pizzariatje en plof neer. Op de terugweg kijk ik mijn ogen uit in de toeristische trekpleister dat Kuta is.

    De volgende dag heb ik weer afgesproken met Jan-Jaap, hij komt vanuit Lombok aan op Bali en we willen samen doorreizen naar een klein eilandje aan de oostkust van Bali. We reizen eerst af naar een stadje genaamd Sanur waar wij de speedferry pakken naar Nusa Lembongan. De ferry is een grote achtbaan en we worden volledig door elkaar geschud. Overigens niet alleen wij, het dak en de muren van de ferry schudden ook heen en weer. Ook niet zo gek met 4x 200pk motoren op een relarief kleine boot. Aangekomen in Lembongan vinden we snel onze homestay en duiken we nog even snel de zee in voordat we in de avond afspreken met iemand die ik heb leren kennen tijdens de boottocht. We besluiten te lopen maar het blijkt toch wel een flinke tocht te zijn. Gelukkig kregen we op de terugweg een lift van een paar lokale jongens. Ik wist niet dat het mogelijk was om met z'n vieren op één scooter te zitten.
    Read more