Vagan

June 20, 2022 in Norway ⋅ ☁️ 9 °C

Vandaag hebben we voet gezet op de eilandengroep die deel uit maken van de Lofoten. We bevinden ons een heel stuk boven de Poolcirkel en dat is te merken aan de temperatuur. Het kwik zal hier niet verder stijgen dan 13 graden volgens de boekjes. Wij hebben op het moment 11 graden en veel regen, heel veel regen. De natuur is schitterend.

Allereerst rijden we naar een serviceplaats.
    Het is allemaal gratis en alles is aanwezig wat we nodig hebben. De deur is niet op slot en we kunnen water tanken en lozen en het toilet reinigen. Prima geregeld hoor.

We gaan op zoek naar een pinautomaat om Noorse kronen te pinnen en zo belanden we een supermarkt.

Eens even op onderzoek uit of hier nu werkelijk alles zo duur is en ja hoor ik vind van wel.

Een klein blikje doperwten kost hier ongeveer € 4 en kabeljauw filet uit de diepvries voor 4 super kleine stukjes betaal je al snel € 10 en een kleine krop sla krijg je niet onder de € 3.

De lonen liggen hier ook hoger dan bij ons.
    Ik zie de Noren allemaal in grote auto's rijden. Het gaat hun goed zo te zien.

Wij gaan weer verder over de E10, de weg die over de eilanden ligt. We passeren bruggen en tunnels. Heel veel tunnels waarvan eentje 6,3 km lang.

Tegen het einde van de middag zoeken we een plekje waar we kunnen slapen.