Satellite
Show on map
  • Day 37

    Vestvagoy

    June 21, 2022 in Norway ⋅ 🌧 7 °C

    Het heeft de hele nacht geregend en hoe ffffffff. Ik sliep er slecht van. Soms hield het op met regenen maar dan begon het weer te stortregenen. Vreselijk!!! Soms dacht ik; dadelijk drijven we weg met de camper. Gelukkig gebeurde dat niet.

    We besloten om vandaag naar het eindpunt van de Lofoten te rijden en als het dan morgen beter weer is dan rijden we de route terug en maken onze stops.

    Goed idee. Mijn lijstje met hoogtepunten van deze eilandengroep had ik bij de hand. Je weet maar nooit.

    We gaan weer verder en de regen blijft maar vallen maar de natuur wordt steeds mooier. Dan zie ik dat we bij het Lofotr Vikingmuseum zijn en daar wil ik wel een kijkje gaan nemen. Voor senioren is de entre NKR 195 p.p. Het is er ontzettend druk en er staan ontzettend veel campers geparkeerd. Er zijn veel camperaars die hetzelfde hebben gedacht als wij met het natte weer.

    Er zijn allerlei activiteiten. Pijl en boog schieten, hoefijzers gooien enz. Je mag alles aanraken en helmen enz. opzetten alleen niet vechten en iemand ombrengen wordt ons gezegd bij binnenkomst. We bekijken het allemaal en willen graag de oude Vikingboot eens zien. Daarvoor moeten we naar buiten door de "Vikingtuin" naar het water. Het is ongeveer 1500 meter lopen.
    Daar is de boot. "Willen we nog mee?" Wordt ons gevraagd. Uhhhh ja 😋
    We moeten in een schuur een zwemvest ophalen en kunnen nog net op de 2 laatste plaatsjes zitten.

    Daar gaan we met volle wind in de zeilen.

    Zie ook @fritsellen youtube
    https://youtu.be/_mYJrqUJu28
    Read more