San Sebastian

June 21, 2021 in Spain ⋅ ⛅ 20 °C

Toen we het adres van San Sebastian in typte zagen we dat het meer dan 500 km was. We zouden wel zien hoe ver we komen. In onze navigatie werden ook de snelwegen en tolwegen aangezet. En zo gingen we op pad.

We maakten een prachtige rit en reden langs de druiven velden en wijnhuizen van de St. Emilion, de Pomerol, de Sancerre, de Bergerac, Merlot en Graves. De crème de la crème van de mooiste wijnen. Dat is mijn mening dan.

Onderweg hadden we regen, zon, onweer, zwarte luchten en mooie blauwe luchten maar toen we de grens passeerde van Spanje leek het wel of er een wolkbreuk plaats vond. Eerst zagen we zwarte luchten en ja hoor.

Het viel met emmers uit de lucht en zelfs onze ruitenwissers konden het niet meer bij houden. We zagen de weg bijna niet meer en moesten stapvoets rijden. Het water op de wegen spatte op. Watervalletjes ontstonden omdat het water van viaducten naar beneden storten. Ongelooflijk. Tien minuten later hield de regen op het wolkendek brak open en warempel, de zon kwam weer te voorschijn.

We staan nu op een CP dichtbij het centrum van San Sebastian.

Doordat er steeds regen viel zijn we niet de stad in gegaan. Dat bewaren we maar voor een andere keer.