Fontellas

August 10, 2021 in Spain ⋅ ☀️ 33 °C

De dag begon zo mooi. We reden hele stukken tussen de zonnebloemen door. Zonne bloemen zover je kon kijken.Het was heerlijk rustig op de weg en toen passeerde ons een Spaanse auto waar een moeder en een dochter in zaten. Ze hadden er goed de vaart in toen er plotseling een hertje uit het veld de weg op sprong. De moeder trapte op de rem en probeerde het diertje te ontwijken maar het hertje, helemaal in paniek, wilde weer draaien en vloog daardoor tegen de auto. We zagen het voor onze ogen gebeuren. Wij hadden gelukkig nog de nodige afstand en konden zo mooi stoppen. Het diertje lag op de grond maar probeerde weer te gaan staan toen het mensen zag. De moeder en dochter kwamen helemaal ontdaan uit de auto naar het hertje toe gelopen en ook wij liepen er meteen naar toe. Maar het diertje zakte door de voorpoten en ging er bij liggen midden op de weg. De moeder heeft de dierenambulance gebeld en die hebben het hertje mee genomen.

Dan gaan we door naar Fontellas waar een olijven boerderij moet zijn met camperplaatsen. Het is nog maar een 23 km rijden. We rijden tussen de olijfbomen door en allerlei bochtige en smalle zandpaden en dan komen we op een hemels plekje. Wat is dit mooi.