• Day 39

חמישה בין עצי היער

March 20, 2022 in Nepal ⋅ ⛅ 13 °C

קמנו בחמש בבוקר!
    התארגנו ויצאנו להליכה לכיוון מגדל תצפית לזריחה מלווים במוזיקה מהג'בל.
    לא הספקנו להגיע למגדל אבל מצאנו ספסל בנקודה מעולה וצפינו בשמש עולה בעד הרי העמק.
    התיישבנו לארוחת בבוקר במסעדה מתחת ועלינו על שביל סובב העמק לכיוון הכפר בו נעשה את הלילה הקרוב, דוליקל.
    בדרכנו נגלה לפתע כמו מלבן בטון נמוך שהזכיר לנדב ולי בורות מים בהם נהגנו לטבול בשביל ישראל ומיד ניגשנו לבדוק.
    הרמנו מכסה מפתח מרובע בתקרה ואכן בפנים נמצאו מים מרעננים ונקיים. תמיר הצטרף ואחת ושתיים חלצו נעליים (ואת כל שאר הבגדים) ונכנסו טבעיים אל המאגר.
    כל אחד טבל ג' פעמין בתורו כמצוות המנהג.
    לפתע הגיע בחור מהכפר הקרוב, הסביר לנו שאלה מי שתייה וביקש שנצא, התבאסנו קצת על עצמנו שלא חשבנו על זה כי מים נקיים הם מצרך חשוב.
    השביל המשיך בתור יער יפה מקושט פרחי עצים וצל קריר ומפרגן להליכה כשלפתע בקעו מההמשך קולות ירי.
    המשכנו על השביל וזיהינו חייל בעמדת מאזין שמשגיח על שטח מטווחים, זיהינו צלפים רצים לבדוק מטרות וכשחלפנו על פניהם לשלום נגלה בסיס צלפי הכוחות המיוחדים של הנפאלים.
    המראות עוררו אי אלו ערגונות לתקופות עבר וגררו שיחה על הצבא.
    עצרנו לכריכים עם ריבה ובננה שהבאנו מהבוקר ואיילת התיידדה לה עם נחש חברותי.
    בירידה דרך כפרים מלאי תבואה חקלאית של אורז חיטה תירס שעועית בצל ולפת הגענו לעיר גדולה בשם בנאפה.

תוך שיטוט בעיר גילינו מסעדה מקומית שנראית מלאה והתיישבנו לארוחת טעימות נהדרת שמבחיתי ההילייט בה היה הסמוסה (5 וואיוואים).
    תפסנו אוטובוס לדוליקל, עיר קצת יותר קטנה, ועלינו ברגל לכיוון הוסטל מומלץ בשם טשידלק.
    טשידלק משקיף על נוף עמק אדיר, האובך עודנו מחסה את האופק וזה קצת חבל אבל אנחנו שמחים מהמארח הנחמד שלנו ומתרגשים לסגור עם הסוכנות את סובב אנפורנה אליו נצא בשלישי.
    יעל ואני עשינו יוגה מול שקיעה על הגג, איילת העבירה מתיחות, התקלחנו והתיישבנו לארוחת ערב ובירות של המטבח במקום.
    לוקח לאוכל בנפאל הרבה זמן להגיע ואחרי שחיסלנו את העיקריות עד תומן, החלטנו להזמין עוד מנות למרות שיש עוד ראשונות בדרך, כמובן שבסוף נאלצנו להתמודד בקושי עם המנות הנוספות.
    בהוסטל התארחו עוד צמד גרמנים אותם נדב הזמין לשבת ונהננו מאוד לשבת לדבר ולצחוק איתם על טיולים, ישראל, גרמניה ולימודים.
    זזים לישון מותשים ומרוצים, שיהיה לילה טוב וחלומות על הגרקות.