• Day 11

Los chicos blancos a la playa negra

November 22, 2023 in Guatemala ⋅ ⛅ 14 °C

Deze ochtend waren vrij vroeg uit de veren. Eerst verorberden we een heerlijk gratis ontbijtje van het hostel en daarna gingen Nils en Jona op pad (Alex voelde zich niet zo fit). De heren liepen een uur met wat omleidingen naar een zwart strand waar geen ziel te bekennen was. De verwachting was een toeristische trekpleister, dus de heren waren positief verrast van het privé strand. Na een heerlijke duik in de vulkaankrater en en een poosje staren naar de vulkanen die het meer omringde wandelde de twee weer naar de bewoonde wereld waar een privé tuktuk ze stond op te wachten. Na de lunch was het tijd voor het drietal om de bus van een bescheiden 3 uur naar Antigua te pakken. Aangekomen in Antigua had het stel honger en gingen ze meteen allerlei street-food tentjes langs om te eten. Bij de eerste aanwinst was onduidelijk wat voor vlees het was dus we gingen ze

maar uit van het ergste en zeiden bij elke hond dat we hun broertje op hadden gegeten. Na wat speurwerk bleek de schade mee te vallen en bleek er hoogstwaarschijnlijk geit op onze taco te hebben gezeten.
    Na het eten waren de mannen vrij moe en hebben ze een rustig avondje in het hostel doorgebracht waar een heftige poul strijd plaats vond en een kaartje werd gelegd.
    Tot slot was het tijd om te slapen voor de grote dagen waar de Acatenango vulkaar beklommen ging worden.