vroege vogels

November 24, 2023 in Guatemala

Vandaag ging de wekker om 03:35 af, want wat is een beter begin van je dag dan anderhalf uur door vulkaanzand te ploeteren om uiteindelijk 500 meter hoger te eindigen? Hierbij moet wel gezegd dat het niet zomaar 500 meter hoger was maar op de top van een 3936 meter vulkaan met zonsopgang. Hoe zwaar de hike ook was, we keken naar een opkomende zon achter een vulkaan terwijl een andere vulkaan volop aan het uitbarsten was, een ochtend om nooit te vergeten dus.
    Toen we de 0 graden op de vulkaan niet meer aankonden renden we op top snelheid de berg af terug naar het kamp waar we een bijzonder warm bakje met cornflakes en wit brood met jam kregen. Het was geen culinair hoogstandje maar als je zo veel honger hebt denk je daar niet meer aan.
    Na het ontbijt was het tijd voor de afdaling. Een tocht van 3 uur werd voorspeld maar het viertal rende op maniakale wijze binnen twee uur 10km de berg af en daalde hierbij 1500 meter. Een recordtijd, al zeggen we het zelf…
    Eenmaal terug in Antigua waren we niet veel meer waard en spendeerde we de rest van de middag in en rondom het hostel waarna we de avond afsloten met een hevige 30 seconds strijd onder het genot van een paar flessen wijn.
    Tot zo ver Antigua, morgen naar Guatemala-city.