Bali 2023

August - September 2023
A 17-day adventure by Gabie & Sandra Read more

Aangekomen op Bali

August 17, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 24 °C

Na weer een voorspoedige vlucht vanuit Dubai zijn we dan eindelijk aangekomen in Bali. Eerst in de lange rij wachten om een Visum af te rekenen en dan op zoek naar de koffers. Al met al gaat het redelijk vlot en onze koffers staan al klaar naast de bagageband. Nu nog kijken of er iemand van Tui voor ons klaarstaat om ons naar het hotel te brengen. Al snel lopen we langs een hele rij mensen met bordjes in de handen met namen erop … en daar staat ook Tui tussen. Een enthousiaste gids neemt ons mee en brengt ons met een klein groepje andere toeristen naar ons busje. Een apart wagentje voor onze bagage en we stappen de bus in….daar gaan we!
    Het is slechts een kort ritje van zo’n 20 minuten voor we bij ons 1e hotel aankomen: Tuban Swiss Belhotel. Het ziet er prachtig uit! Mooie ruime kamers en een balkon met uitzicht op het zwembad met tuin. We trekken snel de nodige spullen uit de koffer en dan is het tijd om even lekker te slapen. Op naar morgen!

Tussenstop op Dubai

August 17, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 38 °C

Na een goede en rustige vlucht zijn we aangekomen in Dubai. Beetje moe en als dolende zombies slenteren we op de luchthaven langs al de dure shops. Hier moeten we nog 3 uren wachten voordat we weer door vliegen naar Bali.Read more

Onze eerste dag in Kuta

August 18, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Na een goede nacht slapen beginnen we aan de eerste echte vakantie dag. We starten de dag met een uitgebreid ontbijtbuffet. Wat een keuze hebben we daar zeg… ontbijtgranen , fruit, broodjes, warm eten, Balinees, pannenkoeken en nog veel meer lekkernijen. We smikkelen onze buikjes vol en gaan dan de buurt verkennen. Het is heerlijk zonnig weer. We slenteren door vele straatjes met winkeltjes, Warungs ( eettentjes) en vele toeristentraps ;) De mannen scoren samen nog even een leuke Bali singlet.
    Na een hele wandeling komen we bij het strand aan. Hier zoeken we een plekje uit in de schaduw en bestellen een verkoelend Bingtang biertje. Als snel worden we van alle kanten benaderd door verkopers van ringetjes, armbandjes, henna tattoos, haarvlechtjes en massages. Vooral Mama Susie, een heel klein vrouwtje blijft het lang volhouden met haar massages. Na een poosje hebben ze in de gaten dat we geen interesse hebben en laten ze ons met rust. Nu kunnen we er weer even tegenaan en we vervolgen onze wandeling. Heerlijk even lekker op de strun! Daar worden we wel dorstig van. We gaan een luxe beach resort binnen in de hoop een terras aan het strand te vinden. En ja hoor..Bingo. We vinden een heerlijk plekje met uitzicht op zee en een plekje om mooie plaatjes te schieten. Via een tussendoor weggetje vinden we de weg weer terug naar het hotel. Even omkleden en op naar het zwembad.