Schwabische Alb. Pauze inlassen, bier

April 11 in Germany ⋅ ☀️ 13 °C

Via de Schwabische Alb, Zwarte Woud en Ardennen zullen we onze reis vervolgen, terug naar huis.
    Eerst gaan we een stuk 4 baans en nu op de mooie binnen wegen aan het rijden. Onverwacht een paar haarspeldbochten. Goed om te oefenen. Peter: ,,Ondertussen passeer ik de 7.000 Km die ik op deze motor gereden heb". ,,Begint al aardig gewend te raken".
    Nu een eenvoudige doch voedzame lunch in Böhringen. Hier zit een grote groep van ruim 20 motorrijders te lunchen. Allemaal vrienden dus.

De Schwäbische Alb, is een midden-gebergte ten Oosten van het Zwarte Woud. Het heeft de Donau als zuidelijke grens en loopt onder Stuttgart tot aan de grens met Beieren.

De Alb wordt gevormd door een kalksteenplateau dat zich uitstrekt over ongeveer 200 kilometer. Het wordt gekenmerkt door steile kliffen en diepe valleien, afgewisseld met glooiende weiden, met talloze rivieren en beken die door het gebied stromen.

Het kalksteen van de Schwäbische Alb zorgt voor een uniek landschap. Wanneer het er regent, dan lost het kalk op, en verdwijnt het voor een deel in de grond. Zo ontstaan er grotten, zinkgaten en ondergrondse rivieren. De Schwäbische Alb is de regio met de meeste grotten in heel Duitsland!