• Day 7

Spinalonga

May 2, 2023 in Greece ⋅ ☁️ 21 °C

Takoj pod restavracijo kupiva karte za ladjico. Odštejeva 24€ in počakava cca. 10 minut da izplujemo. Vožnja traja slabih 5 minut in že sma na žepnem otoku Spinalonga.

Otok Sponaloga je bil od leta 1903 do 1957 uporabljen kot kolonija gobavcev. Zadnji prebivalec, duhovnik, je otok zapustil šele leta 1962, da bi ohranil grško pravoslavno tradicijo spomina na pokopano osebo 40 dni, 6 mesecev, 1 leto , 3 leta in 5 let po njihovi smrti. V Spinalongo sta bila dva vhoda, eden je bil vhod za gobavce, predor, znan kot "Dantejeva vrata". To je bilo tako imenovano, ker pacienti niso vedeli, kaj se bo z njimi zgodilo, ko bodo prispeli. Ko so bili na otoku, so prejeli hrano, vodo, zdravstveno oskrbo in socialno varnost. Prej takšne ugodnosti niso bile na voljo bolnikom z gobavostjo na Kreti, saj so večinoma živeli v jamah na tem območju, stran od civilizacije.

Po razpustitvi kolonije gobavcev je Spinalonga potonila v pozabo; zanimanje zanj je oživelo delo ljudi, kot je Maurice Born.

Spinalonga je bila ena zadnjih aktivnih kolonij gobavcev v Evropi; drugi, ki so preživeli Spinalongo, vključujejo Tichileşti v vzhodni Romuniji, Fontilles v Španiji in Talsi v Latviji. Od leta 2002 je v Evropi ostalo le malo lazarettov.

Sprehodiva se okoli otoka in se počasi vrneva nazaj v Plako.