• Day 257

Monkey Mia

October 17, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 26 °C

Samen met t Duitse meisje verder gereisd. Eerste stop was de Pinnacles woestijn; een woestijn in the middle of nowhere waar random stenen stonden. Daar probeerden we een mooie zonsondergang te zien maar er kwam een hele irritante wolk tevoorschijn vlak voor zonsondergang.

Daarna gingen we naar een bekend national park, iets wat ik heel graag wilde zien want daar hadden ze een gesteente genaamd 'Nature's window'. De steen lijkt op een raam en daarachter is er een heel mooi uitzicht.

Hierna zijn we op ons gemak verder gereden naar andere steden. Het rijden zelf was best leuk, we hebben wilde kangaroos, lizards en emu's gezien. Gelukkig hebben we niks aangereden (behalve een paar vogels). We sliepen 's nachts in een tent op het dak wat altijd best een avontuur was. Het was ook telkens heel warm en het zand was overal rood, dit samen met een gebrek aan een goede douche was uiteindelijk best vermoeiend (en vies). De keren dat we een douche hadden (we probeerden zoveel mogelijk gratis te overnachten) zaten er allemaal insecten overal dus het was niet bepaald luxe kamperen (1 dag was het bijvoorbeeld de hele dag aan het regenen en we zaten maar in onze tent zodat we niet nat werden en we wilden niet te ver lopen om naar de wc te gaan dus deden we het maar vlak naast de auto haha!).

Monkey Mia staat bekend om de dolfijnen, we hebben ze zien zwemmen en zelfs eten gegeven! Vlakbij was ook Shell Beach; schijnbaar 1 van de 2 stranden ter wereld waar het hele strand bestaat uit schelpen.

Ik ging speciaal rond deze tijd rijden vanwege de wildflowers, wilde bloemen die heel fel zijn en overal te vinden zijn. Heb hiervan ook een foto toegevoegd!