Bangkok bikes

April 5 in Thailand ⋅ ⛅ 31 °C

Vroeg uit de veren vandaag voor een fietstocht door de stad. Ene Jacobus ofte "co" van Kessel voor de vrienden (je raadt het al, een Hollander), had een halve eeuw geleden het lumineuze idee om wat te gaan fietsen in een stad waar verkeersregels eigenlijk meer een fait divers zijn. Ze verklaarden hem gek maar zie nu...

We worden door smalle steegjes, onder lage brugjes en overdekte markten geleid om ons het "echte" Bangkok te laten zien. Toegegeven, ik was wat sceptisch in het begin maar eerlijk gezegd het werkt wel. Voeg daarbij dat onze gids een echte local is en in een vorig leven monnik was en mijn interesse is helemaal gewekt.

Na een 3 uur durende tocht is het tijd om bij onze hostel uit te checken. De dame is zo vriendelijk om nog even onze rugzakken in bewaring te nemen zodat we ze niet de rest van de dag moeten meezeulen. Op haar aanraden gaan we iets eten in een echt Chinees restaurant. Ken je die mop van 3 Belgen die uitgehongerd een echt Chinees restaurant binnen stappen? De andere tafels vonden het in elk geval best grappig.

Buikje rond en nog even aan de grootste hitte ontsnappen in een van de gigantische shopping malls die Bangkok telt. We verwonderen ons er aan de gekke T-shirts die ze er verkopen en besluiten uiteindelijk wijselijk om onze backpacks op te halen bij onze favo hostel en ons met de metro richting het treinstation van Krung Thep Aphiwat te begeven om met de nachttrein naar deel twee van onze reis te sporen, het noordelijke Chiang Mai.

Groetjes uit wagon 4