Thai fooooood

April 7 in Thailand ⋅ ☀️ 36 °C

Zondag rustdag.

Het heen en weer reizen, samenhokken met z'n drieën in een hostel en de hitte, gemixed met wat heimwee beginnen zijn tol te eisen. We beslissen om het vandaag wat rustiger aan te doen.

We doen onszelf tegoed aan een uitgebreid ontbijt met veel vers fruit en we bedenken ons dat we al dat lekkers eigenlijk best wel zelf zouden willen kunnen klaarmaken. Het is beslist, we leggen een Thaise kookles vast voor ons drieën.

In de late namiddag worden we opgehaald door een busje en gaan met nog wat andere mensen naar de lokale markt. Daar krijgen we wat uitleg over de groenten en kruiden die gebruikt worden om de meest gangbare Thaise gerechten te maken. Pad Thai obviously maar ook curries en fried rice. Heerlijk om alles te mogen ruiken en proeven.

De uitvoering dan. We komen terecht in een overdekte buitenkeuken net buiten de stad en worden begeleid door de charmante 'Nam' die met de nodige grapjes en kwinkslagen iedereen op zijn/haar gemak stelt. Het koken kan beginnen.

Bij aanvang konden we elk kiezen uit 4 verschillende voorgerechten, hoofdgerechten en curries + gezamenlijk dessert. Mega interessant om te zien hoe verschillende ingrediënten de onmiskenbare geur maken van een bepaald gerecht en hoe je met kleine variaties je er je eigen toets aan kan geven. We sluiten af met een sweet rice dish en keren voldaan terug naar huis. Wat een belevenis!

Morgen breken we ons hostel logement vroegtijdig af en gaan we richting Pai, een hippie dorp in de bergen waar we een verblijf met zwembad en ontbijt hebben geboekt om onszelf nog eens extra in de watten te leggen 😎