Spider ice cream

April 10 in Thailand ⋅ ☁️ 28 °C

De volgende ochtend wordt het pas duidelijk in welke prachtige omgeving we terecht gekomen zijn. Een zee van palmbomen en geluiden die je eerder toekent aan een docu van David Attenborough. Adembenemend.

Op onze enige volledige dag hier hebben we een tocht naar Chiew Larn Lake in het Khao Sok natuurreservaat op de planning staan. We worden opgepikt door een typisch toeristenbusje dat ons een klein uurtje later afzet aan de ingang van het natuurreservaat. Onderweg stoppen we nog even aan een lokaal marktje om iets kleins te eten. Geroosterde banaan en coconut balls 🤤🤤

Bij aankomst krijgen we een boot toegewezen en zetten we koers naar een drijvend dorp op een uurtje varen. De tocht op het meer is er eentje uit de boekskes. Zon met lichte bewolking, opspattend water en een adembenemend zicht. Geen wonder dat dit dé toeristische spot is in de omgeving, wat dan ook direct het nadeel is. We zijn hier beslist niet het enige bootje en zelfs niet de enige Belgen 🙃 maar het meer is groot genoeg en we nemen het er gerust bij.

Toegekomen op het drijvende dorp is er tijd om iets te eten en wat te zwemmen. Iets wat je de jongens geen 2 keer moet zeggen. Snel een curry met wat rijst naar binnen en plonzen maar. We ontmoeten ook de lokale Spiderman die ons wat komt verfrissen met een ijsje. Hier zouden we wel nog even kunnen blijven.

Lang kunnen we echter niet blijven want er staat ook nog een tocht in de jungle en een toer door een grot op het programma. Beiden stellen niet zo heel veel voor en zijn eerder het tegenovergestelde van het onbegane pad. We nemen het erbij en genieten vooral van de fauna en flora rondom ons.

Moe en voldaan keren we in de late namiddag terug naar onze hut in de jungle. Die avond vind je ons aan de bar om even op adem te komen want morgen is het richting de eilanden. Iets waar de jongens al de hele reis naar uitkijken 🤞🏻