Manaslu dag 12 en 13

October 8, 2016 in Nepal ⋅ ☀️ 8 °C

De grote klim zit er op nu is het alleen nog maar 4 dagen afdalen. In m'n hoofd was de trekking al zo goed als klaar maar in de praktijk was dat wel anders. Afdalen valt me erg zwaar, nu deden we ook zo'n 1000 meter naar beneden per dag. De combinatie van stijl naar beneden, een technische route en 10 kilo op m'n rug maakte het een pittige afdeling. Ron gaat het afdalen een stuk beter af. Omhoog liep ik een flink stuk harder maar nu lopen we zo ongeveer het zelfde tempo.

Gisteren was een geweldige dag! We hadden eigenlijk super goed uitzicht op verschillende gigantische toppen. Dit maakte de afgelopen dagen met slecht uizicht weer helemaal goed.

Vandaag kreeg ik steeds meer last van m'n linker enkel door alle rotsen op de trail. Het laatste half uur was ff afzien vandaag. Morgen hebben we de optie om op de "weg" te lopen, dit loopt een stuk soepeler. Hiermee hoop ik dat mn enkel minder snel op gaat spelen. Wanneer de pijn echt te veel wordt kunnen we ook nog een jeep terug nemen maar ik er niet vanuit dat het zo ver komt.

Ohja alle foto's voeg ik achter nog toe want die staan nog op m'n camera