Satellite
Show on map
  • Day 70

    antigua

    November 13, 2016 in Guatemala ⋅ ⛅ 17 °C

    Mijn eerste impulsieve beslissing was om naar Guatemala te gaan. Vanuit San Christobal, Mexico ben ik halsoverkop vertrokken zonder goed na te denken wat mijn motief daar is.
    Ik had mijn vader ingelicht over mijn wilde plannen en hij was er toch niet zo blij mee. Hij had zich geinformeerd op het internet en kon enkel slechte dingen lezen over hoe gevaarlijk het er wel niet is.
    Zijn bezorgdheid maakte me ook een ongerust en op de een of andere manier was Guatemala niet mijn topbestemming. De 10 dagen dat ik er heb gespendeerd ben ik veel negatieve en onrespectvolle mensen tegen het lijf gekomen. Ik heb het dan niet over de locals, maar over touristen of immigranten. Misschien voelden zij mijn onzekerheid aan en wouden ze er gebruik van maken. 1 ding wist ik zeker: ik wou zo snel mogelijk weer naar Mexico.

    Nu ik weer nuchter op Antigua terug kijk is het een zeer leuk dorpje waar ik misschien ooit nog eens naartoe ga. Er is veel te doen en de kronkelende keien straten met mooi gekleurde huizen hebben iets romantisch.
    Read more