Satellite
Show on map
  • Day 105

    havana

    December 18, 2016 in Cuba ⋅ ☀️ 30 °C

    De laatste 2 dagen verblijf ik in een hostel in het centrum van Havana. Ik ben blij dat ik hier op tijd ben geraakt en dat de busrit tamelijk goed verlopen is. Het is erg om te zeggen, maar ik ben oprecht gelukkig dat ik bijna dit land ga verlaten. Andere backpackers delen dezelfde mening. We missen vooral internet en lekker eten. Als je hier solo wil reizen ben je veel meer geld kwijt dan met twee.
    Het land is niet echt backpacker proof.
    Deze hostel zit vol toffe mensen en elke avond zitten we in een kring, drinken rum en roken sigaren. We dansen op de muziek en doen onozel.
    Overdag ontdek ik de stad door weer uren rond te slenteren en ben ik op zoek naar cadeautjes voor het thuisfront. Na 3 verschillende sigarenwinkels afgelopen te hebben begin ik de moed te verliezen. Ik had de voorafgaande dagen al raad gevraagd aan verschillende mensen wat de beste sigaren zijn die je kan kopen en had toen ook een bepaald beeld in mijn hoofd, maar als ik in de winkel stond en kon kiezen tussen tientallen verschillende sigaren wist ik het opeens niet meer. In de laatste winkel plof ik me zuchtend neer in een zetel en als ik opkijk zit er een Amerikaan die een dikke sigaar rookt me aan te staren. Meteen vertel ik mijn probleem dat ik niet weet wat kiezen. Na 2 uur gezellig gesproken te hebben met elkaar en hij me uitstekend advies heeft gegeven maak ik aanstalten om door te gaan. Voor ik vertrek geeft hij mij een sigaar cadeau. Hij vond het zeer aangenaam mij te leren kennen en zei dat ik die dag al meer aandacht aan hem had gegeven als zijn eigen vrouw.. oops.
    Op zijn advies stap ik een winkel binnen en koop ik 2 sigaren. Ik kan al niet wachten om ze in augustus op te roken.
    De dag dat ik mijn vliegtuig ging nemen was ik dolgelukkig. Er staat mij binnenkort een nieuw avontuur te wachten in Canada en ben zo benieuwd naar wat gaat komen.
    Read more