Golden

February 13, 2017 in Canada ⋅ ⛅ -3 °C

Onderweg naar Golden stoppen we bij de radium hotsprings, het grootste warm mineraalbad in Canada gelegen in het Kootaney National Park. Het 100 % natuurlijk warm water wordt eerst gekoeld tusen de 37 - 40 graden vooraleer het in het zwembad terecht komt. Het bad is omgeven door bergketens en natuur en is een plaats om tot rust te komen na een lange dag rijden. We raken in een gesprek met een ouder koppel. De vrouw heeft blauw haar en floept er om de 5 minuten het woord boobies uit. Dit is om de aandacht te trekken van haar man, die anders al ratelend verder blijft vertellen. Het grappige was dat dit effectief werkte. Vanaf hij het woord boobies hoorde was hij een beetje van slag en stopte hij met praten. Zo kon ze even onderbreken en zelf iets vertellen of zeggen dat ze zich ging aankleden.
    Wanneer we volledig relaxed zijn drogen we ons af en vervolgen onze trip naar Golden. Op de baan kwamen we wildlife tegen en dit was buitengewoon prachtig om te zien. Het leek hen niet te storen dat we voorbij reden of even stopten voor een foto te maken.
    Als we toekomen in het kicking horse hostel maken we kennis met de knotsgekke huisbazin, Tania. Reizigers blijven hier vaak langer dan normaal en sommigen blijven een heel skiseizoen. Ze is als een open minded moeder voor de jonge knaapjes die voor het eerst alleen reizen en ver weg zijn van huis. Ze kent iedereen bij naam en kan uitstekende tips geven over wat je allemaal kan doen in de omgeving.
    De volgende dag gaan we snowboarden in het kicking horse resort. Het was een mooie en tamelijk warme dag. Ik kan zo genieten van het uitzicht en de wind die voorbij je oren zoeft als je naar beneden snowboard. Hoe meer ervaring, hoe meer je aanvoelt met wat voor sneeuw je te maken hebt. Soms kan de sneeuw veranderen op 1 trail en dan is het aan jou om te weten hoe je op je bord moet staan. Meestal voel ik het aan, maar het gebeurt toch nog dat ik val met mijn gezicht in de sneeuw of op mijn poep. Ah ja, moest het allemaal verlopen zonder problemen is het toch ook niet meer plezant?

Boek; Emma Donoghue - room

1 February: start Tournée Minérale