Satellite
Show on map
  • Day 34

    Dag 32: Jack’s point

    January 10, 2023 in New Zealand ⋅ ☁️ 16 °C

    Op de wenslijst voor deze reis stond een rondje golfen op 1 van de mooiere banen van Nieuw Zeeland. In en rondom Queenstown heb je veel golfbanen sommige simpel en niet al te best onderhouden maar ook een paar bijzonder mooie. Vandaag heb ik op 1 van deze banen gespeeld genaamd Jack’s point.

    Vandaag stond een starttijd gepland om 12.00u dus zijn we rond 10.00u die kant op gegaan. Een nodige tussenstop was het vullen van de gastank t.b.v. het koken. Aangezien dit niet helemaal soepel verliep was ik blij dat we extra vroeg waren vertrokken we waren nu alsnog ruim op tijd. Eerst melden bij de shop om de nodige administratieve zaken te regelen. Zonder er ook maar bij na te denken gaf de shop medewerker mij een golfbuggy om de ronde al rijdend te kunnen volbrengen. Aangezien dit in Nederland vrij ongebruikelijk is hoefde dit niet zo van mij, echter werd deze optie mij hier sterk aangeraden. Dit heb ik dus ook gedaan waardoor Marlies ook relaxt het rondje mee kon rijden, oftewel ik had een persoonlijke chauffeur.

    Op de tee van de eerste hole ontmoete wij Dale een Australische golfer van ongeveer het zelfde niveau. We besloten samen te spelen, dat was een leuke aanvulling op de dag. De baan was moeilijk en het golf niet bepaald goed maar wat een prachtige baan die mij nog lang zal heugen.

    Morgen een nieuw hoogtepunt één van de grootste attracties van het land, Milford sound! Eerst nog een prachtige route rijden van 4 uur en dan zullen we een boottocht maken van 2 uur in deze prachtige fjord!
    Read more