Dag 33: Milford sound ⛰️

January 11, 2023 in New Zealand ⋅ ⛅ 14 °C

Nieuw Zeeland staat bekend om zijn natuurlijk schoon en de geweldige landschappen. Als je de top 10 mooiste locaties zou rangschikken dan zou de fjord Milford sound na alle waarschijnlijkheid op nummer 1 staan. Nu komt het leuke wij zijn daar vandaag geweest en hebben tevens een boottocht gemaakt in de fjord. Om daar te komen moet je eerst 2.5 uur rijden door dit fantastische landschap met om elke hoek weer een uitkijkpunt, een waterval of een rare vogel(Kea, een papegaai soort die alleen in NZL voorkomt). Of te wel dit was een fantastische dag, daar ga ik verder ook weinig woorden aan vuil maken.

Nog wel een feitje voor de Lotr fans. Op een van de foto’s heb ik een boompje vast deze heet de Lans boom, is een zeer langzaam groeiende plant (de plant die ik vast heb is ongeveer 20 jaar oud). De Maori gebruiken de plant voor een ritueel waarbij een jong kind een knoop legt in een jonge plant. Het kind groeit op en als hij chief wordt is de plant ook gegroeid. Bij zijn inwijding krijgt hij de plant als geschenk, de knoop fungeert als bovenkant en dus een wandelstok. De staf van Gandalf is gemaakt van deze plant, hij is natuurlijk de ultieme chief 🧙‍♂️