Dag 7: Mount Longonot

November 7, 2023 in Kenya ⋅ ☁️ 23 °C

Vandaag trekken we ‘s ochtends vroeg onze wandelschoenen aan. We beklimmen vandaag Mount Longonot, een semi-inactieve vulkaan met een grote krater die we gisteren al konden spotten vanuit de boot op Lake Naivasha.

We worden afgezet aan de gate, gelegen zo’n 2.150 meter boven zeeniveau. Het hoogste punt van de kraterrand is gelegen op zo’n 2.776 meter boven zeeniveau.

Aan de gate van het park worden we vergezeld door onze gids Moses, die ons tot aan de top van de vulkaan zal begeleiden. Niet ver na de start worden we ook vergezeld door een lokale hond, die ons uiteindelijk de hele heen- en terugweg van onze toch zal vergezellen. Onze gids weet ons te vertellen dat ze deze hond kennen en hij met regelmaat toeristen de berg op en af vergezeld. Wij klagen alvast niet, want hij is heel schattig.

De klim is best intens en steil. We doen er uiteindelijk zo’n 5 uur over van het begin tot het einde van de wandeling. De uitzichten zijn absoluut de moeite waard.

Vandaag een iets kortere blog, we hebben ‘enkel’ Mount Longonot beklommen zonder secondaire activiteit. Het woord enkel is echter geen passende omschrijving voor de geleverde inspanningen. Onze gids Moses vertelt ons op het einde dat we best trots mogen zijn op onze prestatie, de meeste toeristen draaien vroegtijdig terug vóór het bereiken van de top.

Morgen trekken wij richting de Maasai Mara en het Zebra Plains Mara Camp!