Zoektocht naar de ware

February - October 2020
A 238-day adventure by KarinBdV Read more
  • -days
  • -kilometers
  • Vragen, vragen, vragen.

February 22, 2020 in the Netherlands β‹… 🌬 10 Β°C

Waarom willen mensen een relatie?
    Waarom wil ik misschien weer een relatie?
    Sinds een tweetal maanden heb ik me ingeschreven bij een online datingbureau.
    Een mooi, pakkend, althans dat denk ik, profiel op de site gezet.
    Netjes betaald want ik wil natuurlijk kunnen reageren als er iemand mij een berichtje stuurt.
    Inmiddels twee dates gehad.
    Met de eerste had ik via de site en later via de mail een heel leuk contact, gelijk de diepte in.
    De date zelf was ook erg leuk maar bij beiden sloeg de vonk niet over.
    We hebben nog wel contact via mail en app.

Laat ik verder gaan met de vraag waarom ik een relatie wil?
    Ik zoek geen relatie om mijn leven een invulling te geven maar een aanvulling, zo staat in mijn profiel.
    Maar welke aanvulling dan?
    Aanvulling van mijn sociale contacten?
    Ik heb genoeg sociale contacten.
    Om een exclusieve relatie aan te gaan?
    Ik ben niemands bezit, omgekeerd ook niet.
    De mens is niet geschapen voor monogamie.
    Dat hebben wij ons zelf opgelegd.
    Kijk wat voor ellende het ons brengt: eeuwige trouw.
    Zoek ik iemand die mij lief heeft?
    Is het niet genoeg jezelf lief te hebben?
    Om iemand te hebben die voor me zorgt, mijn bed verschoond, voor me kookt enzovoort?
    Toegegeven, samen is gezelliger maar ik kan het ook allemaal zelf.
    Om iemand te hebben die mij op handen draagt?
    Is het niet genoeg om jezelf op handen te dragen?
    Kan de conclusie zijn dat het redelijk egoïstisch is: een relatie willen!?
    Te zeggen ik ben pas gelukkig als er iemand is die van mij houd, voor mij zorgt, mijn bed verschoond, voor mij kookt.
    Is dat niet je eigen leven uit handen geven?
    Ik kan met volle overtuiging zeggen dat ik het goed heb, regelmatig gelukkige momenten, lieve familie en vriend(innen)en.
    Zijn mannen wel op zoek naar een vrouw die vrijheid belangrijk vind en eigenlijk (bijna) alles heel goed alleen kan!?
    Waarom kunnen we niet allemaal gewoon lief zijn voor elkaar, elkaar de liefde, het leven en alles wat daar bij hoort, gunnen?
    Al deze vragen geven mij eerder inzicht waarom ik geen exclusieve relatie nodig heb om een goed leven te hebben.
    Kortom: meer vragen dan antwoorden.
    Enne de tweede was em ook niet. πŸ˜‰

• Gedeelde smart is halve smart.

February 23, 2020 in the Netherlands β‹… 🌧 7 Β°C

Vannacht een klote nacht gehad.
    Ik heb al heel lang last van hoofd, nek en schouderpijn.
    Tijdens mijn eerste tandemsprong in NZ heb ik een blessure aan mijn rechter schouder opgelopen waar ik nu veel last van heb.
    Lang geleden heb ik een ongeluk gehad.
    Wij reden frontaal tegen een auto die van links kwam en er reed een andere auto frontaal achterop.
    Geen riemen in de auto, dan kun je ongeveer wel voorstellen wat er gebeurt is.
    Dit zijn een paar oorzaken van mijn klachten.
    Ik krijg regelmatig fysio maar echt helpen doet het niet, tot nu toe.
    Daarom is de behandeling veranderd en heb ik twee x dryneedling gehad in de meest pijnlijke punten in schouder en nek.
    Dat heeft zeker geholpen.
    Doe ook nog de nodige, pijnlijke, oefeningen.
    Op advies van de fysio zitten er deze keer twee weken tussen de behandelingen.
    En dat is te lang want ik krijg weer meer pijn.
    Zoveel dat ik vannacht niet in slaap kon komen en ik een potje heb liggen janken uit pure frustratie.
    K hoofd, k schouders en nek.
    En dan is het wel heel fijn om iemand naast je te hebben die je troost en waar je lekker tegenaan kunt kruipen.
    Dus toch maar verder met mijn zoektocht naar de ware!?

• Pijn is echt niet fijn.

March 3, 2020 in the Netherlands β‹… β›… 5 Β°C

Vanmiddag weer naar de fysio geweest, helaas kon hij niet veel voor mij doen.
    Er zit dus waarschijnlijk een zenuw knel in mijn nek.
    Vreselijke pijn links met uitstraling naar pink en ringvinger.
    Volgende week MRI en ben gestart met morfine en macrogol.
    Hopelijk kan ik met de morfine wel een beetje kan slapen.
    Is al een aantal nachten but.
    Het daten maar even in de koelkast gezet.
    Ik ben lichtelijk sacherijnig als ik zo veel pijn heb.
    Wel bekend onder sommigen van jullie.
    En als de pijn onder controle is met de morfine dan ben ik vast zo duf dat ik halverwege de date al in slaap sukkel.
    Ik voel dat de morfine en de macrogol al gaan werken, om 18.00 ingenomen. 😁.

• Nu even niet......

April 1, 2020 in the Netherlands β‹… ☁️ 7 Β°C

β˜ οΈπŸ˜·πŸ˜‚.....
    Meestal maak ik snel een afspraak maar dat kan nu even niet.
    Dat even zal nog wel even duren.
    Dus ben ik met een paar mannen aan het appen.
    Heel vaak mondt dat uit in het uitwisselen van trivialiteiten.
    Moet je werken, schat?
    Zul je voorzichtig doen schat?
    Ik wens je een rustige nachtdienst.
    Arhhhgggg, πŸ˜–. ....
    Ten eerste ben ik je schat niet en ten tweede doe ik het (bijna) altijd rustig aan.
    Daarom voorgesteld om elkaar vragen te stellen zodat je de ander een beetje beter leert kennen.
    Dan moet je niet gelijk hele zware onderwerpen nemen zoals wil je gecremeerd of begraven worden? πŸ˜‰
    Mijn luchtige eerste vraag aan F is aldus: Hoe ziet jouw ideale eerste date eruit?
    Antwoord van F: Lastige vraag, hahaha. Geen idee. 😁.
    😏😏😏😏😏😏😏

• Wat vind jij hier van?

August 11, 2020 in the Netherlands β‹… β˜€οΈ 29 Β°C

Onderstaand lees je de whatsapp conversatie met iemand met wie ik een match had op een datingsite.
    We hadden elkaar nog niet ontmoet maar er stond al we een afspraak gepland.
    Ik stuurde hem de foto die bij deze footprint staat en toen ontstond dit gesprek via de app.

[06-08-20 17:14:35] β€ͺ P:He zie ik een tattoo op je arm?
    [06-08-20 17:14:51] 😎: Ja zeker.
    [06-08-20 17:15:03] P: Mag ik zien?
    [06-08-20 17:15:36] β€ͺP: Maar wel luchtig jurkje!
    [06-08-20 17:16:36] 😎: Hahaha. Draag alleen maar jurken
    [06-08-20 17:18:52] β€ͺP: Wel met sexy slipjes hoop ikπŸ˜‡
    [06-08-20 17:21:28] 😎: Waarom nou zo’n opmerking!?!!!!
    [06-08-20 17:22:21] β€ͺP: Nou bedoel er verder niets mee...
    [06-08-20 17:23:35] 😎: Daar zakt mijn slipje dus van af.
    [06-08-20 17:33:04] β€ͺP: Hmm...misschien toch eerst nog wat meer kletsen voordat we ontmoeten? Je moet mij wel een beetje kennen en daarmee akkoord zijn. Ik ben uit een lange relatie weg waar de afgelopen jaren geen passie was en absoluut geen sex. Dat is iets wat ik ontzettend mis en waarom het ook is stukgelopen. Ik ben dus op zoek naar een vriendin die sex ook belangrijk vind en mijn libido kan matchen. Het gaat natuurlijk niet alleen maar op sex maar het is zeer belangrijk voor mij. En elkaar plagen en ophitsen vind ik ook spannend, ook via dit medium. Als dit iets is wat jou helemaal niet aanspreekt dan is het misschien niet verstandig om verder te gaan. Mijn opmerking over sexy slipjes is vrij onschuldig en je reactie was nogal fel, tenzij ik het verkeerd lees.
    [06-08-20 18:04:44] 😎: Peter ik ben inmiddels 5 jaar alleen, heb best een hoog libido en wat jij aangeeft is ook voor mij belangrijk in een relatie.
    [06-08-20 18:07:38] 😎: Desondanks vind ik het niet gepast om in het eerste contact, voordat je elkaar gezien hebt, dit soort opmerkingen te plaatsen. Denk aan #metoo.
    [06-08-20 18:08:09] 😎: Als er een klik is dan is er tijd genoeg om het over dit soort zaken te hebben.
    [06-08-20 18:13:19] 😎: Ik ben beslist geen groentje en heel vrij en open op dat gebied. Alleen ik wil eerst uitzoeken of er een klik is met de ander.
    [06-08-20 18:39:48] β€ͺP: Ben echt verbaasd dat je dit met #metoo in verband brengt.....dat is toch echt heel wat anders.....het was een heel onschuldige opmerking! Je had ook kunnen zeggen ‘dat gaat je (nog) niets aan’ of zo, dan had je op een leuke manier kunnen laten blijken dat je het nog niet op prijs stelt....
    [06-08-20 18:42:05] 😎: Oké. Dan denken we daar dus anders over.
    [06-08-20 18:42:10]P: Weet je, meestal merk je met appen wel direct of de bandbreedte overeenkomt. Nog misschien niet dezelfde golflengte maar al wel de bandbreedte.....vraag me nu af of die er is.
    [06-08-20 18:42:44] 😎: Bij twijfel niet doen.
    [06-08-20 18:43:14] β€ͺP: Het ga je goed en ik hoop van harte dat je vindt wat je zoekt en dat je gelukkig wordt.
    [06-08-20 18:43:31] 😎: Dank je. Dito.

• Ben d’r klaar mee.....

October 16, 2020 in the Netherlands β‹… β›… 10 Β°C

Weet je, eigenlijk heb ik een heerlijk leven.
    Gisteren en vandaag had ik mijn kleindochter te logeren.
    Vanmiddag zijn we naar het Hellendoornse bos geweest en hebben daar bijna 2,5 uur doorgebracht.
    Zag veel stellen die verveeld naast elkaar zaten of met de kinderen bezig waren.
    Dat hele gedate vergt veel energie leid vaak tot teleurstelling.
    Helaas.
    Ik hoop dat ik ooit in het wild nog een leuke man tegen kom.