Joined October 2018 Message
  • Jan15

Fernweh

January 15 in the Netherlands ⋅ ☁️ -1 °C

Eigenlijk zouden Anja en ik vandaag naar Nieuw Zeeland afreizen om 6 weken in een oud barrel te genieten van het landschap en de mensen.
    Helaas waard het Covid-19 virus nog onder ons.
    Ik mis mijn 2e" Heimat ".
    Tot volgend jaar dan maar.

Nat naar huis

August 3, 2020 in the Netherlands ⋅ 🌧 18 °C

De laatste dag vandaag van onze mini vacantie. Het begint droog, langzaam op gang. 9:00 er uit, ff koffie gezet daarna zwembroek aan voor een duik in het Reitdiep. Als je er eenmaal door bent is het water best lekker. Anja heeft een zere voet van de val van gisteren. Nix gebroken hoop ik. Ze is een taaie, doekje er om en strak in de schoen meer kan ik niet doen roept ze en hinkelt verder. Na het zwemmen een paar boterhammen en dan ga ik de camping rond met de Insta360 X om een 360° film van de camping te maken. Als ik bijna klaar ben met m'n ronde begint het te hozen. Ik breek mijn ronde af en snel de tent in. Shit dat wordt een natte tent inpakken.Read more

Roodehaan-Lauwersoog-Roodehaan

August 2, 2020 in the Netherlands ⋅ 🌙 14 °C

Anders dan voorspelt, vanmorgen dus regen op de tent. Net als gisteren. Tent geslaagd, KNMI gezakt.
    Gelukkig is het om 12:00 weer droog en na een kleine afwas zitten we om 13:00 op de fiets.
    Vandaag naar Lauwersoog en langs het Lauwrsmeer. Daar waren we gisteren niet aan toegekomen. En knooppunten route van 54 km uitgedokterd.
    Wij zijn allebei gecharmeerd van het Grûnninger landschap. Afwisselend, mooi en stil. Nergens het gezoem van een autosnelweg. Héérlijk!
    De zon breekt door en er staat een pittig windje uit het zuidwesten. Deze is gelukkig aangenaam warm. We worden achterna gezeten door een paar echte fietsers met volle bepakking. De twee dames halen ons in. Kijken niet blij, ondanks het mooie fiets weer en een praatje zit er al helemaal niet in. In het passeren zie ik Gele Ortlieb's, Sun dynamo, Rohloff naaf met belt drive op een Snel fiets.
    Als de dames uit het zicht zijn verdwenen fietsen wij door naar de haven van Zoutkamp waar wij een lekkere ijskoffie nemen. De dames fietsen nog één keer langs maar nog steeds niet blij ondanks dat de zon nu volop schijnt.
    Door naar Lauwersoog en de haven. Even uit waaien. Wij nemen de route langs de buitenkant van de dijk. Heerlijk, we komen alleen schapen en één fietser tegen.
    Als we weer over de dijk zijn fietsen we door de polder terug naar Roodehaan.
    Op een trap over de dijk met 2 fietsgoten roept Anja "Wie het eerst boven is" dan wat gekletter, en een bulderende lach. "Moet ik op mijn leeftijd ook niet meer doen". Als ik boven ben zie ik Anja op de trap liggen. "Zeer gedaan?" Gaat wel en ze krabbelt weer overeind. Na van het uitzicht te hebben genoten fietsen we verder.
    Groningen en de camping zijn ons heel goed bevallen, jammer dat we morgen terug naar huis moeten. Maar we komen terug.

Verrassing

August 1, 2020 in the Netherlands ⋅ ⛅ 18 °C

Vandaag op de fiets een knooppunten route uitgezocht uit het jaarboek van Route.nl. van Winsum naar de Wadden. Voor ons van Roodehaan naar de Wadden. Route nr: 524043 voor de liefhebbers.
    Wij vonden het een prachtige route van ongeveer 45 km. Groningen is echt een verrassing. Mooie afwisselende landschappen. Wij fietsten dus van Roodehaan richting Pieterburen het drukste stuk van de route want ook Pieterpad. Veel wandelaars op de fietspaden. Daarna onderlangs bij de dijk aan de Waddenzee met veel schapen, die zich niets aantrokken van de fietsers.Read more

Rainbow

August 1, 2020 in the Netherlands ⋅ ⛅ 23 °C

Na een nacht slapen in onze fijne tent en heerlijke luchtbedden of eigenlijk luchtledikant. Moest Anja om 6:00 even naar het toilet. Bij het openen van de tent roept ze "Prachtige regenboog" ook maar ff checken.Read more

Hoe het begon

July 31, 2020 in the Netherlands ⋅ ⛅ 23 °C

Wij waren toe aan een lang weekend weg met z'n tweeën.
    Camping de Roos in Ommen.
    Kansloos....
    Camping aan zee bij Bergen NH opperde Anja. Ga ik morgen uitzoeken.
    25 Camping's verder. Nada.
    Appje van Anja ik heb een camping gevonden in Groningen. Ok doe maar.
    Daarom vanmiddag vertrokken naar Warfhuizen. Camping Reitdiep.
    Lekker binnen door gereden. Ff gestopt bij Orvelte, koffie met appeltaart genuttigd. Maar rééte druk met e-bikers dus snel door.
    De camping is een verassing. Foodtruck bij de ingang en een kapper on wheels. Een alternatieve kampeerplaats. De sfeer doet mij denken aan Oerol. Prettig. De camping ligt aan het, je raad het al "Reitdiep"
    Vorige week ook een tent aangeschaft. Een opblaas tent. En opblaas bedden Onze eerste gezamenlijke aankoopen. Fijne tent.
    Het weer was prachtig vandaag na het eten een lekkere wandeling gemaakt in het licht van een prachtige ondergaande zon.