Rino Voogd

Joined October 2018Living in: Hengelo, Netherlands
  • May3

Fietsende vrienden

May 3 in the Netherlands ⋅ ☁️ 11 °C

Vandaag met Onno, de fiets de trein in richting Peter in Delft. Zal mij benieuwen hoe het bevalt met de fiets in de trein. Nou dat viel mee dus. We konden alleen niet tot Delft met de trein want na 16:00 mag de fiets niet meer mee.
    Van Den Haag naar Delft maar met fiets. We kwamen nog door m'n oude buurt. Ff langs mijn oude studenten woning in het Laakkwartier gefietst. Den Haag is en de de jaren zóó veranderd, niet normaal.
    Vandaag met de auto naar het Haags gemeentemuseum. Daar is een overzichts tentoonstelling van Erwin Olaf. We balen dat we met de auto zijn gegaan want het is schitterend weer. Klote app😕
    Is weer een geslaagd weekend geweest.

• Apr7

Lekker door de polder

April 7 in the Netherlands ⋅ ☁️ 13 °C

Heerlijk fietsweer vandaag, was dit weekend in Delft bij mijn studievriend Peter en zijn vrouw Erica.. Gisteren de fiets achter in de auto gedaan en richting Delft vertrokken.
    Vandaag lekker door de polder naar Rotterdam. Schiedam en Rotterdam verkent, wat heel goed te doen is op de fiets.
    Het oude Schiedam was een aangename verrassing. Leuke grachten en prachtige oude korenbeurs. Verder naar Rotterdam naar Delfshaven. En paar keer gestopt voor koffie, bier en patat.
    Totaal zo'n 60 Km weggetrapt. Lekker!
    Erica en Peter, bedankt voor jullie gastvrijheid.

• Mar26

Soms ff terug

March 26 in the Netherlands ⋅ ☁️ 9 °C

Met veel plezier lees ik 's morgens de stukkies van Astrid, en dan komen als vanzelf weer de leuke en soms minder leuke herinneringen naar boven van mijn afgelopen reis naar NZ en die van 21 jaar geleden. Vooral als Astrid op plaatsen is geweest waar ik ook geweest ben of in vergelijkbare situaties.
    Het brein heeft soms ook geen aanleiding nodig,. Zit ik op mijn werk een routine klus te doen, sta ik opeens op de camping in Coromandel, kijk ik met Karin naar de melkweg of zitten we bovenin de dubbeldekker op weg naar het centrum van Auckland.
    Ben blijkbaar de reis nog aan het verwerken. Da's mooi want het schijnt dat als je ergens veel aan denkt er een neuraal netwerk wordt aangelegd en dat is dan weer goed om zaken te onthouden.
    Veel aan deze bijzondere en mooie reis denken dan maar.

• Mar22

The long way home of even gelukkig.

March 22 in the Netherlands ⋅ ☀️ 18 °C

Het was schitterend weer vandaag en de lente hangt in de lucht. Na mijn werk maar eens een stukje om rijden. Normaal is de route naar mijn huis 12 Km, ik zet nu een route uit van 16 Km van Almelo via Hertme naar Hengelo. Prachtig langs de Bornsebeek en door het prachtige Twentse coulissen landschap. Heerlijk die geur van de lente. Meer heeft een mens niet nodig om even gelukkig te zijn.
    Ter afsluiting van de mooie rit mijn eertse zelf gemaakte Seafood Chowder.

Back home 2

March 3 in the Netherlands ⋅ 🌧 9 °C

Al weer 24 uur in Nederland.
    Na een vlucht van 12 uur landen we iets voor 5 uur 's morgens op Schiphol. Om 6 uur hebben we onze spullen van de band gepakt en proberen met de fietsen door de poortjes van de Douane te komen. Dat lukt dus niet met de fietsen op de karretjes. Karin Loopt met de eerste twee tassen de poortjes maar kan niet meer terug. Een douane ambtenaar komt ons gelukkig helpen. Hij beaamt dat Schiphol niet is ingesteld op reizigers met een fiets.
    Karin haalt broodjes bij de Appie en ik niet zulke lekkere koffie als we in Nieuw Zeeland gewent waren bij de Burger King.
    Rino komt ons ophalen met de auto en we spreken af bij de aankomst hal. Tot onze verbazing mogen daar alleen nog maar taxi's en bussen komen. We pakken de tassen weer op het karretje en ik loop met twee fietsen met lege banden aan de hand weer de aankomsthal in. Ophalen met de auto kan alleen bij de vertekhal.
    Na een paar minuten komt Rino aanrijden, pakken de spullen in de auto en rijden we naar Amsterdam.
    Tods en Rino heel hartelijk bedankt voor jullie gastvrijheid. Na de koffie gaan we lekker even 2 uurtjes plat. Na nog wat boodschappen en een heerlijk diner gaan we om 20:00 uur weer naar bed, helemaal munt.
    Weltrusten.

Back home 1

March 1 in China ⋅ ☁️ 7 °C

We hebben en dagvlucht naar Guangzhou, worden de ramen van onze Boeing Dreamliner automatisch verduisterd?
    Ik natuurlijk gelijk aan de knoppen, wordt niet door iedereen gewaardeerd. 😊
    Na een lange vlucht van 11 uur en 30 minuten, landen we om 16:30 door de dikke gele smog in Guangzhou.
    Ons thuis voor 7 uur.
    Het complex is gigantisch maar vrij leeg,
    heel anders dan Schiphol.
    Om 00:05 vertrekken weer.
    Op hoes an.

Bye Bye New Zealand

March 1 in China ⋅ ☁️ 8 °C

We will be back
    De daling naar Guangzhou heeft ingezet nog tijd voor een footprint.
    De wekker gaat om 5 uur. Ik heb redelijk geslapen. Niet zoveel pijntjes als gisteren. Ik kruip nog even tegen Karin aan en dan staan we op.
    Als ik de tassen naar beneden breng in de garage ligt daar de eigenaar op een stretcher. ????
    Na het ontbijt hangen we onze tassen aan de fietsen en rond half zeven duwen we onze fietsen de berg op in nachtelijk Auckland.
    De 14 Km naar het vliegveld van Auckland doen we binnen het uur. Eerst maar eens een flat white bij de coffee camper buiten bij de ingang. Voorlopig onze laatste.
    Dan gaan we in gevecht met karton bubbleplastic en plastic hoezen, na een uur of zo hebben wij de strijd gewonnen.
    Het voordeel van met de fiets reizen is dat je overal voorrang krijgt. Zo ook vandaag. De vriendelijke jongeman checkt ons gelijk in en zorgt ervoor dat we naast elkaar kunnen zitten en ook nog een raam plaats.
    Om 9:20 zijn we door de Douane als om 9:30 wordt omgeroepen of de laatste passagiers voor de vlucht naar Cuangzhou haast willen maken. We rennen naar de gate. Halverwege worden we opgepikt door een karretje. Pfffff.
    Om 9:40 zitten we op onze plek.
    Stipt om 10:00 hangen we in de lucht.
    Bye Bye New Zealand.

Fin

February 28 in New Zealand ⋅ ☀️ 19 °C

Laatste dag in Auckland. Alles doet zeer door het binnenverenmatras. Ontbijt in het gasten keukentje. Het stel wat in de keuken zit reageert niet op "Good morning". Zal ik het nog een keer zeggen maar dan harder? Néé.... laat maar zitten.
    Valt mij op dat een hoop buitenlanders niet reageren op hoffelijkheid. De Kiwi zegt bijvoorbeeld netjes "thank you" bij het verlaten van de bus tegen de chauffeur.
    Vanmorgen eerst naar de bouwmarkt voor Ducktape, folie en bubbleplastic. Met de fiets, mooie generale voor morgenvroeg. Volgens mij 10% stijging. Pfff.
    Weer met de dubbeldekker naar het centrum. Het is nog steeds mooi weer. Karin heeft honger en we besluiten bij de KFC wat te eten. Een flinke wandeling. Het pand is niet uitnodigend. Allebij een lunch menu. We gaan boven op het terras zitten. De mussen zitten al op ons te wachten.
    We wandelen nog wat door een ander gedeelte van het centrum op weg naar de Tower. We kome wat leuke winkels tegen. Tweede keer Tower. Boven nemen we nog een mocachino. We zijn allebij moe van het geslenter en de indrukken. We zijn niet lang boven. Beneden in winkel krijg ik van Karin een short met de NZ vlag, de schat.
    Na nog sea shower, wijn, een broodje en chocola gekocht te hebben. Gaan we na dat we lekker op het terras gegeten hebben, de tassen pakken en liggen we om 9 uur in bed. Morgen weer vroeg dag.

Met de boot naar Auckland

February 26 in New Zealand ⋅ ☀️ 18 °C

Onze laatste dag in Coromandel voelt ook een beetje als de laatste dag van de vakantie.
    Nadat we alles op de fietsen hebben. Ik heb voor het eerst alles gelijk met Karin op de fiets. Fietsen we Coromandel in, wat een leuk plaatsje, hier hadden we langer moeten staan. We wandelen langs leuke winkeltjes. Ik koop een paar mooie oorbellen voor haar.
    Na het shoppen een lekkere flat white met carrotcake. Mmmmm.
    Nog ff langs de i-site maar die is inimini.
    Nog geen fish and chips gehad dat halen we nu in. Ook weer Mmmmm.
    Het is tijd om de boot naar Auckland te pakken, nog ff 7 Km op de pedalen. De aanlegsteiger is niet al te breed en de boot niet al te groot. En catamaran.
    De aankomst in de haven van Auckland is spectaculair.

Toetje

February 25 in New Zealand ⋅ 🌙 19 °C

Nou ja ik dacht dat we alles wel zo'n beetje gehad hadden.
    Vanaf de camping een heerlijk wandeling gemaakt door het regenwoud van ern half uur.
    De baai bij eb bewondert. Het vlot waar wij vanmiddag op gezont hebben ligt droog. Naar beestjes gekeken in de poeltjes.
    Als we willen koken bieden de buren vers gevangen snapper en mosselen aan. Daar zeggen wij natuulijk geen nee tegen. Karin gaat nog een fles wijn halen. Vis moet tenslotte zwemmen.
    Ik steek de Barbie aan en grill de snaper de mosselen en de zalm.
    Heerlijk, wat een dag en wat een afsluiting van onze reis. Als toetje een prachtige zon's ondergang.

Never miss updates of Rino Voogd with our app: