Satellite
Show on map
  • Day 33

    Ban Gioc Waterfall

    August 6, 2018 in China ⋅ ⛅ 27 °C

    Met twaalf paarden onder de voeten en de zon recht voor de neus, gaat de race beginnen. Nek en nek strijden ik, de paarden, en de zon tegen onze grote vijand, de regen. Met hier en daar zijn er wat drupjes water gevallen, maar ondanks het regenseizoen is, ben ik over het algemeen 'droog' aangekomen bij een van de bekendste watervallen van Vietnam, de Ban Gioc Waterfall.

    Volgens de afbeeldingen op Google moet het een paradijsje zijn. Google liegt nooit, dus hop, gaan met die banaan! Ik snel mijn statief en camera gepakt om de waterval nog tijdens het gouden uurtje te kunnen fotograferen en met het brommertje race ik naar de waterval.

    Hmm, die foto's op Google waren zeker niet gemaakt in het regenseizoen. De omgeving bij de waterval was namelijk he-le-maal overstroomt. De attractie zag er op het eerste gezicht ook gesloten uit, want er was helemaal niemand. Op de parkeerwachter na dan. Ook al was het waarschijnlijk gratis parkeren, de parkeerwachter wees naar een plekje (in tegenstelling waar een andere motor stond) en wees naar mijn portemonnee. Nondeju. Er alweer ingeluisd.
    Read more