Satellite
Show on map
  • Day 35

    Hà Giang loop

    August 8, 2018 in Vietnam ⋅ 🌧 25 °C

    Voordat ik aan één van de mooiste trails van de wereld begin, moet ik er natuurlijk wel goed uitzien! Dus ik ga vreemd en ga naar de lokale kapper. Zoals gewoonlijk maak ik weer een deal. De kapper knipt mijn haartjes + scheert mijn baard, en in ruil daarvoor mag hij met mij op de foto. Die deal levert me een paar duizend Dong korting op en voor een kleine €1,25 zit ik 40 minuten in de stoel. Voor dat geld krijg ik ook nog een ijskoud colatje aangeboden. Een prima deal!

    Na vele complimenten over het nieuwe kapsel kan de Hà Giang loop beginnen en start voor mij de reis in Bảo Lạc. Daar spring ik op de motor naar Mèo Vạc en rij over de Ma Pi Leng Pass, die zich op een hoogte van ongeveer 1.500 meter bevindt. Na een kleine pitstop gaat de tour verder en rij ik richting Đồng Văn, Yên Minh, Hà Giang en dan naar Vũ Linh. Onderweg kom je zwaaiende kinderen tegen die allemaal beide longen uit hun lijf roepen om "Hello, Hello!" naar je te kunnen roepen. Uiteraard verwachten ze dan vervolgens ook enige reactie terug. De eerste vijftig keer is het schattig en zwaai je met veel plezier terug, daarna komt er al snel verandering in.

    Met het weer tref ik het keer op keer wonderbaarlijk goed! Dat maakt het rijden en de omgeving een stuk aangenamer en mooier. Want nondeknetters, de landschappen en uitzichten zijn hier zo onbeschrijfelijk mooi, zelfs de gemaakte foto’s en video’s doen het gewoon tekort. Het blijft typisch een gevalletje wat je met eigen ogen moet ervaren.
    Read more